Hef MF 165 doet het niet meer.

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
JanV

Hef MF 165 doet het niet meer.

Bericht door JanV »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Jan Verleye en ik kom uit Eede in Zeeland. Ik gebruik momenteel een MF 165 van familie bij onze verbouwing.

Nu heb ik een probleem met de hef. Dit is ook voornamelijk hetgeen waar ik hem voor gebruik. Ik heb namelijk een hefmast om pallets te verzetten.

De hef stopte er van de ene op de andere moment mee. Ik hoop dat ik via deze site een oplossing voor het probleem vindt.

Alvast bedankt,

Groeten

JanV

Re: Hef MF 165 doet het niet meer.

Bericht door JanV »

elenpe schreef:Staat het stuurventiel nog goed ?

Toestand filters en olie ???
Wat bedoelt u met het stuurventiel? Filters nog niet naar gekeken maar het oliepeil staat goed. Het vreemde was dat hij er echt van de ene op de andere moment mee stopte.

Daarom denk ik niet dat het aan de pomp ligt maar eerder aan de aandrijving van de pomp of een gesprongen leiding. Wat is de makkelijkste manier om bij de pomp te kunnen?

Alvast bedankt.

massey 35

Bericht door massey 35 »

Hallo Jan,

Doet de aftakas het nog wel?

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

JanV

Bericht door JanV »

Hallo,

De hendel voor interne en externe hydrauliek is dat de hendel waar ook je peil zit? Want die verzetten verandert niets.

De aftakas doet het nog maar kan niet meer uitgeschakeld worden, hij draait altijd mee. Kan het eventueel hier iets mee te maken hebben?

Groeten Jan

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Hoi Jan,

Als de aftakas het nog doet, dan draait de as die de hefpomp aandrijft, ook nog.
De handle voor je externe hydrauliek, zit rechsvoor onder het zadel.

Bekijk de volgende link maar eens. Dat is het instructie boekje voor je trekker.
http://www.annatefka.nl/mf_instr_boek/1 ... 01_000.htm

Onderstaande link is een uitgebreide omschrijving van het hefsysteem van je trekker.
http://www.annatefka.nl/mf_techniek/tech_onder6.htm

Onderstaande link is van de originele MF ventielen voor de 100 serie trekkers.
http://www.annatefka.nl/mf_instr_boek/1 ... y_000.html

Eerste verdachte voor mij is toch het blok voor de externe vertielen.
Tweede verdachte zijn de positie van de twee handels die de hef bedienen.
Daarna verdenk ik pas de hydraulisch pomp.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

JanV

Bericht door JanV »

Hallo allemaal,

Ik heb gisteren even geprobeerd met de hendels maar dit haalde niet veel uit. Wat ik ook doe er komt weinig reactie van de hef. En ik kon ook de hendel voor de externe hydrauliek niet vinden. Hieronder heb ik enkele foto's toegevoegd met hoe de situatie is. Kan iemand op de foto laten zien waar deze hendel zich zou moeten bevinden.

Wat ik wel zag is dat er aan de wielen vrij veel olie lekte. Dit is aan beide kanten het geval en wat volgens mij voorheen nog niet. Kan dit er iets mee te maken hebben?

Alvast bedankt!

Afbeelding

Afbeelding

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello JanV,

Ik zou dan toch eens kijken naar het filter voor de hydropomp. Deze willen wel totaal blokeren zoniet imploderen. Je kunt er bij via de luikjes aan bijde kanten van de trekker.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

massey 35

Bericht door massey 35 »

Hallo Jan,

Via het rechter luikje kun wat van de bewegingen van hefhandels zien.
Wel eerst even wat olie aftappen.

Bij de eerste MF 165 zit het heffilter van boven op de hefpomp, dan kun je er via het linker luikje bij.
Wel even opletten met de handel van de hydraulische aftakas inschakeling en het gedeelte wat aan de binnenkant vastgehouden wordt.
Na een bepaald serienummer moet je aan de onderkant een kleiner luikje losdraaien, dit zit met 3 boutjes sleutel 1/2 inch vast.

De olielekkage in het linker achterwiel komt ergens van de eindaandrijving.
Eerst even schoonmaken en kijken waar het lekt.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Plaats reactie