bus van clilinder lossen

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Jorissen K

bus van clilinder lossen

Bericht door Jorissen K »

Hallo
Ik ben een motorblok aan het demonteren van een mf 30.
Ik heb nog een andere tractor mf 30 waar de houder van de cilinder gelost is aan de krukas. Bijgevolg is die cilinder stuk en de bus errond ook.
Nu wil ik uit die oude motor een cilinder met bijhorende bus verplaatsen naar die andere tractor. Let op ik ben een leek in dat vak maar wil er toch iets uit leren en het kost mij niets alleen mijn tijd..
Mijn vraag ; Hoe krijg ik die bus daar uit ? en welk zijn de maten om de kleppen opnieuw af te stellen, moet ik mijn kalas (motorblok) opnieuw laten vlakken, mag ik die dichting uit koper opnieuw gebruiken , zijn er nog dingen waar ik moet op letten ?
Alvast bedankt
Kris

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Kris,

Even voor de duidelijkheid ;

Ik vermoed dat je bedoelt dat de zuigerstang los is geraakt van de krukas en daardoor zuiger en bus defect zijn.

Als ik dat korrect heb aangenomen heb ik een paar wedervragen :

1- Weet je zeker dat de krukas niet beschadigd (lees krom of getordeerd) is?
2- In welke staat zijn de overige bussen/zuigers en in welke staat de te transplanteren bus/zuiger ?
3- Wat is je doel ?, wil je een lopende trekker of moet het meteen goed ?

Om antwoord te geven op de koperen dichting, (koppakking vermoed ik dat je bedoeld), ALTIJD nieuwe gebruiken. Zodra een pakking in een lopende motor heeft gezeten zal deze zich nooit weer "zetten" en goed afdichten.

Groetjes,

René.