PLaatsen radiator TEF

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
jandirk

PLaatsen radiator TEF

Bericht door jandirk »

Ik heb vorig jaar een TEF gekocht welke deels in onderdelen was. Ik ben nu bezig met het plaatsen van het koelsysteem. De radiator ontbrak en ik heb een tweedehandsradiator met afdekkap voor de ventilator weten te bemachtigen.

Nu krijg ik de radiator niet recht op de trekker bevestigd. De slangen zitten onder spanning en de afdekkap loopt aan tegen de ventilator. Ik heb sterk het vermoden dat de radiator niet bij de TEF hoort. Is er een verschil geweest in de typen radiators bij TEA/TED en TEF?

Heeft iemand misschien tips en/of detailfoto's van de montage van de radiator?

Alvast bedankt

JanDirk de vries

p.s. eventuele foto's en reacties kan u ook mailen naar:

jandirk_de_vries@hotmail.com

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Jan-Dirk,

De diesel heeft een andere plek voor de bovenste aansluiting als de overige modellen (ook onder een andere hoek). Vermoedelijk heb je dus een TEA of TED radiator. Afgezien van de plaats van de bovenste aansluiting en een iets andere plek voor de aftap kraan zijn er geen verschillen.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Allemaal,

Voor de mensen die het interesant vinden, het verschil is dus :

Afbeelding

De bovenste tank is die van een vonkontsteker en de radiator er onder is die van mijn TEF (diesel dus)

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie