Welke cilinderbussen mf 35x A3.152
Moderators: Tony, fergie, admin
Welke cilinderbussen mf 35x A3.152
Goedemorgen,
Aangezien de cilinderbussen van mijn mf 35 behoorlijke slijtage hebben en er een zuigerveer gebroken is wil ik deze vervangen. Ik ben er al uit dat het een setje van Bepco wordt. Nu is echter mijn vraag:
Aangezien er behoorlijk wat mensen zijn die afgewerkte bussen afraden omdat deze na montage niet mooi rond zijn zou ik graag willen weten wat rt nog met de half afgewerkte bussen moet gebeuren na montage? Is het alleen honen of moeten deze ook eerst op maat geboord worden door een revisie bedrijf?
Wat is jullie ervaring hier mee?
En wat zijn de ervaring met het monteren van afgewerkte bussen?
Reden hier voor: Een revisiebedrijf vraagt voor het klusje incl. onderdelen ca €1400. Ik zeg niet dat het duur is aangezien hun wel kwaliteitsspul gebruiken echter is het mij voor een hobby tractor die hooguit 50 uur per jaar loopt niet waard.
Alvast bedankt.
Mvg,
Michiel
Aangezien de cilinderbussen van mijn mf 35 behoorlijke slijtage hebben en er een zuigerveer gebroken is wil ik deze vervangen. Ik ben er al uit dat het een setje van Bepco wordt. Nu is echter mijn vraag:
Aangezien er behoorlijk wat mensen zijn die afgewerkte bussen afraden omdat deze na montage niet mooi rond zijn zou ik graag willen weten wat rt nog met de half afgewerkte bussen moet gebeuren na montage? Is het alleen honen of moeten deze ook eerst op maat geboord worden door een revisie bedrijf?
Wat is jullie ervaring hier mee?
En wat zijn de ervaring met het monteren van afgewerkte bussen?
Reden hier voor: Een revisiebedrijf vraagt voor het klusje incl. onderdelen ca €1400. Ik zeg niet dat het duur is aangezien hun wel kwaliteitsspul gebruiken echter is het mij voor een hobby tractor die hooguit 50 uur per jaar loopt niet waard.
Alvast bedankt.
Mvg,
Michiel
MF 35 3 cilinder.
Re: Welke cilinderbussen mf 35x A3.152
Hallo,
Ik heb de motor ook zelf gedaan met afgewerkte bussen bij mijn 35X. Zou het niet meer doen, blijft wat olie verbruiken. Maak de motor volledig kaal, haal er desnoods zelf de oude bussen er uit en doe die naar het revisiebedrijf en laat die mannen er zelf bussen in plaatsen en doe dan zelf verder de opbouw van de motor.
Dit is een beetje mijn conclusie, als de motor volledig kaal is, is dit zo geen grotere meer kost.
Gr Johan
Ik heb de motor ook zelf gedaan met afgewerkte bussen bij mijn 35X. Zou het niet meer doen, blijft wat olie verbruiken. Maak de motor volledig kaal, haal er desnoods zelf de oude bussen er uit en doe die naar het revisiebedrijf en laat die mannen er zelf bussen in plaatsen en doe dan zelf verder de opbouw van de motor.
Dit is een beetje mijn conclusie, als de motor volledig kaal is, is dit zo geen grotere meer kost.
Gr Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.
Re: Welke cilinderbussen mf 35x A3.152
Rare vraag misschien, maar zijn er geen overmaat zuigers voor te koop?
Groet!
Tim
Groet!
Tim
TEA20 '55
-
- Site Admin
- Berichten: 2323
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Welke cilinderbussen mf 35x A3.152
Hoi Tim,
Deze motoren hebben bussen die je moet vervangen. De bussen zelf hebben al de goede maat.
Deze motoren hebben bussen die je moet vervangen. De bussen zelf hebben al de goede maat.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: Welke cilinderbussen mf 35x A3.152
Hello Michiel,
Een beetje achtergrond info. Na het persen van een perfect aan de maat geslepen bus in een blok is de boring niet meer rond door :
- Rommel in de boring die is achtergebleven ondanks goed schoonmaken.
- Het persen zelf kan de bus vervormen als het te zwaar gaat.
Echter, het betreft een paar honderste mm als het goed gedaan wordt. Ik zelf lig er niet wakker van maar bij twijfel kun je ook de half afgemaakte bus plaatsen en dan alleen het boren/kotteren door je revisie bedrijf laten doen en dan verder zelf afmonteren. Ik heb de ervaring dat de meeste bedrijven ca 50,- per gat vragen voor kotteren minus het honen .Eventueel zijn er nog wat meer kosten voor het na honen. Dan weet je zeker dat de gaten rond zijn.
Wil je het toch zelf doen dan de gaten in het blok uitschrapen met een breekmesje of stanley mesje en dan even met een lap scotchbright na poetsen. Goed uitspoelen met ontvetter en dan voor het persen met schone olie de boring en bus smeren. Een en ander in zo kort mogelijke tijd per gat doen zodat je minimale kansen op rommel in de boringen hebt. Beste is een en ander even "droog" voor te oefenen om zeker te zijn dat je de hele procedure goed kunt doen in een keer.
Groetjes,
René.
Een beetje achtergrond info. Na het persen van een perfect aan de maat geslepen bus in een blok is de boring niet meer rond door :
- Rommel in de boring die is achtergebleven ondanks goed schoonmaken.
- Het persen zelf kan de bus vervormen als het te zwaar gaat.
Echter, het betreft een paar honderste mm als het goed gedaan wordt. Ik zelf lig er niet wakker van maar bij twijfel kun je ook de half afgemaakte bus plaatsen en dan alleen het boren/kotteren door je revisie bedrijf laten doen en dan verder zelf afmonteren. Ik heb de ervaring dat de meeste bedrijven ca 50,- per gat vragen voor kotteren minus het honen .Eventueel zijn er nog wat meer kosten voor het na honen. Dan weet je zeker dat de gaten rond zijn.
Wil je het toch zelf doen dan de gaten in het blok uitschrapen met een breekmesje of stanley mesje en dan even met een lap scotchbright na poetsen. Goed uitspoelen met ontvetter en dan voor het persen met schone olie de boring en bus smeren. Een en ander in zo kort mogelijke tijd per gat doen zodat je minimale kansen op rommel in de boringen hebt. Beste is een en ander even "droog" voor te oefenen om zeker te zijn dat je de hele procedure goed kunt doen in een keer.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Re: Welke cilinderbussen mf 35x A3.152
Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik ben niet van plan de bussen te persen, ik wil deze afkoelen tot ca -50 graden en deze er dan in laten glijden. Ik zal morgenavond het blok ophalen bij het revisiebedrijf en is overleggen wat de kosten zijn als ik zelf de half afgewerkte bussen monteer en de nabewerking aan hun overlaat. Als me dit nog steeds tegenvalt monteer ik zelf de afgewerkte bussen. Als het goed schoongemaakt wordt zal het nog wel meevallen met de onrondheid denk ik.
Ik zal jullie laten weten wat het geworden is.
Mvg,
Michiel
Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik ben niet van plan de bussen te persen, ik wil deze afkoelen tot ca -50 graden en deze er dan in laten glijden. Ik zal morgenavond het blok ophalen bij het revisiebedrijf en is overleggen wat de kosten zijn als ik zelf de half afgewerkte bussen monteer en de nabewerking aan hun overlaat. Als me dit nog steeds tegenvalt monteer ik zelf de afgewerkte bussen. Als het goed schoongemaakt wordt zal het nog wel meevallen met de onrondheid denk ik.
Ik zal jullie laten weten wat het geworden is.
Mvg,
Michiel
MF 35 3 cilinder.
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: zo 30 dec 2012 21:12
Re: Welke cilinderbussen mf 35x A3.152
beste,
zijn het bussen of cilinders die je moet vervangen?
ik heb bij een MF135 cilinders (ca. 1 mm wanddikte) vervangen zonder dat de motor of de krukas er uit gegaan is: zie onder mijn naam een filmpje op you tube
zijn het bussen of cilinders die je moet vervangen?
ik heb bij een MF135 cilinders (ca. 1 mm wanddikte) vervangen zonder dat de motor of de krukas er uit gegaan is: zie onder mijn naam een filmpje op you tube
Re: Welke cilinderbussen mf 35x A3.152
Beste Ton,
Het zijn inderdaad de dunne gietijzeren bussen. Leuk om je filpje te zien. Heb je ze na de tijd nog nagemeten of gehoond?
Mvg,
Michiel
Het zijn inderdaad de dunne gietijzeren bussen. Leuk om je filpje te zien. Heb je ze na de tijd nog nagemeten of gehoond?
Mvg,
Michiel
MF 35 3 cilinder.
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: zo 30 dec 2012 21:12
Re: Welke cilinderbussen mf 35x A3.152
michiel,
ja nadat ik ze geplaatst heb, heb ik ze nog licht gehoond en gemeten. was OK. waren trouwens ook bepco cilinders.
ze zijn nu ingelopen en werken perfect. heb wel nog de bouten van de kop nagetrokken.
tip: voordat je de cilinders erin trekt even de bussen waar de cilinders in gaan licht honen, zodat de restanten (vaak roest of afzetting) eruit is en de bussen schoon en rond zijn. succes. als je nog advies nodig hebt kun je me bellen op tel 0475459007.
ja nadat ik ze geplaatst heb, heb ik ze nog licht gehoond en gemeten. was OK. waren trouwens ook bepco cilinders.
ze zijn nu ingelopen en werken perfect. heb wel nog de bouten van de kop nagetrokken.
tip: voordat je de cilinders erin trekt even de bussen waar de cilinders in gaan licht honen, zodat de restanten (vaak roest of afzetting) eruit is en de bussen schoon en rond zijn. succes. als je nog advies nodig hebt kun je me bellen op tel 0475459007.