Koppeling afstellen TEF

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
van Marwijk

Koppeling afstellen TEF

Bericht door van Marwijk »

Forum gebruikers,

Ik ben bezig om de koppeling van een TEF te vernieuwen.
Nu heb ik enkele vragen:
Wat is de uitgangspositie van het druklager, gezien op het huis waarop deze beweegt ?
Ik heb nu het koppelingspedaal los van de as zodat het druklager geheel naar achteren tegen de aanslag staat, hierdoor heb ik ca. 20 mm ruimte op het huis (price-as buis) naar voren.

Wat is de uitgangspositie van de drie vingers op de drukgroep, en hoe is dit evt. te meten als het geheel gemonteerd is ?

BVD

Tonny

fergie
Contacteer:

Re: Koppeling afstellen TEF

Bericht door fergie »

Hello Tony,

Vingers even hoog stellen. Aangenomen dat je de orginele drukgroep gebruikt is dat het enige wat daar aan gesteld moet worden. Hoe je de hoogte meet is niet echt van belang zolang je maar 3x hetzelfde meet.

De afstelling van het koppelings pendaal doe je na het samen voegen van de trekker. Je houd de as met een pen of sleutel (afhankelijk van het bouwjaar een 4-kant of een gat in de as) tegen de drukgroep. Met de as in die stand monteer je het pendaal zodat het 1 cm vrij is van de voetsteun en dan de bout goed muurvast zetten. In trappen en dan controleren of de speling nog 1 cm is. Is het meer dan zat de bout nog niet vast genoeg en kun je opnieuw stellen.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

van Marwijk

Bericht door van Marwijk »

Rene,

Bedankt voor de reactie, ga er deze week mee verder.

Als ik het goed begrijp is de uitgangspositie van het druklager wel in de achterste stand over de price-as, en hoogte van de vingers evt. te meten naar het druklager toe.
Rekening houden met evt. spelingsruimte.

Gr. Tonny

Ronald B

Bericht door Ronald B »

bij mij was het lager stuk gegaan. en heeft de drukvingers van mijn MF35/4 flink aangevreten.
heeft iemand nog een setje druklager Vingers liggen. of weten jullie wie ze nog heeft. HIstoparts heeft ze niet en oldtractor shop ook niet.

massey 35

Bericht door massey 35 »

Hallo Ronald,

Probeer een bedrijf wat koppelingen en remmen reviseert, of misschien een MF dealer.
Ik weet niet in welke hoek van het land jij zit?

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Plaats reactie