Hallo,
Bij de MF135 van een vriend komt er veel olie uit het onderdrukpijpje van het kleppendeksel. De motor start goed verbruikt weinig olie heeft een goede oliedruk zowel bij warme motor en lage toeren, en de motor heeft veel pit. Wat zou dit kunnen zijn.
Gr Johan
MF 135
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Contacteer:
Re: MF 135
Hello Johan,
Vermoedelijk de tuimelas verkeerd afgesteld :

De gleuf in de as moet in lijn staan met het putje in het bokje, of er in de buurt zitten. Indien er met monteren niet op is gelet geeft hij te veel olie wat je dan soms door de ventilatie buis ziet komen. Is de motor gereviseerd ?.
Groetjes,
René.
Vermoedelijk de tuimelas verkeerd afgesteld :

De gleuf in de as moet in lijn staan met het putje in het bokje, of er in de buurt zitten. Indien er met monteren niet op is gelet geeft hij te veel olie wat je dan soms door de ventilatie buis ziet komen. Is de motor gereviseerd ?.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Hallo René,
Ik denk wel dat de motor in het verleden al eens is onder handen genomen, ben er zelf nog niet bij geweest, maar bij het afnemen van het kleppendeksel zat er naar ik hoorde al geen pakking tussen juist wat vloeibare pakking. Kan het ook gebeuren door te hoge oliedruk (dat zei een dealer deze middag).
Gr Johan
Ik denk wel dat de motor in het verleden al eens is onder handen genomen, ben er zelf nog niet bij geweest, maar bij het afnemen van het kleppendeksel zat er naar ik hoorde al geen pakking tussen juist wat vloeibare pakking. Kan het ook gebeuren door te hoge oliedruk (dat zei een dealer deze middag).
Gr Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.
Hallo René,
Als ik de tekening bekijk en de tekening in de workschop is dit toch totaal verschillend. Hoe moet men de tekening bekijken, is dit met het aangezicht kijkend naar het stuur of is het kijkend richting vooras.
Gr Johan
Als ik de tekening bekijk en de tekening in de workschop is dit toch totaal verschillend. Hoe moet men de tekening bekijken, is dit met het aangezicht kijkend naar het stuur of is het kijkend richting vooras.
Gr Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.