Hallo Heren. Ben eigenlijk niet te vreden over het antwoordt.
Heb al meerdere Ferguson,s gezien die zijn voorzien van een gietnummer.
Wie kan me dat vertellen wat juist is.
Vrijwel elk gietstuk is voorzien van gieterij informatie. In geval dat er wat voor ons uit te halen valt (zoals de datum op de achterbrug) is dat handig. Er zullen wel dealers zijn geweest die ook het chassis nummer dat op het type plaatje is ingeslagen nog ergens op een gietstuk als extra hebben ingeslagen. Echter de enige plek die overal op de aardbol op eenTE trekker te vinden is is toch het plaatje onder het stuur. Voor zover je een nummer nodig hebt voor verzekering enz. is dat het nummer wat telt en ook is de leeftijd aan de hand daarvan vast te stellen. De giet data zijn niet 100% omdat er delen gewisseld kunnen zijn gedurende het leven van de trekker al geld dat in zekere zin ook voor het stuurhuis met plaatje, ik heb een TEF nummer van een TED geschroefd om maar eens wat te noemen. Als echter de datums die in de startmotor & dynamo in de buurt van het bouwjaar zitten wat ontleed wordt aan je chassis nummer dan is vrij safe te zeggen dat het verhaal klopt.
Voor mij is de datum op de achterbrug alleen een handige richtlijn om te checken of de deelnemers in panningen het juiste bouwjaar op het kaartje hebben gezet (en vaak niet dus !).
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....