hallo
ik zou graag hydrauliek leggen op mijn fe 35 om splijtmachine en kipkar te kunnen gebruiken
kan iemand mij uitleg geven ?
1 wat heb ik allemaal nodig
2 hoe moet ik het uitvoeren
alvast bedankt bij voorbaat
hydrauliek fe35
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Hello Joerik,
Om een kloofmachine te gebruiken zul je een aanvoer en retour moeten hebben. Een retour voorziening is niet orgineel voorzien dus zul je daar zelf een oplossing voor moeten zoeken. Een oplossing die ik heb gezien is een pijp aangesloten op de olie vuldop op de versnellingsbak.
De aanvoer is te regelen met een kraan gemonteerd op het hefdeksel. Er zit nu rechtsvoor op je hefdeksel een "blindplaat" (2 bouten vast, bult er op). Na verwijderen daarvan monteer je een kraan en daar kan dan de leiding op worden aangesloten. Door de kraan om te zetten wordt de hef geblokeerd en de olie omgelijd naar de aansluiting. Door dan je diepte regeling helemaal in de uiterst bovenste stand te zetten gaat de pomp continue olie leveren. Wel belangrijk is dat je dan een ventielen blok nodig hebt op de klover om de cylinder te kunnen bedienen. Bij voorkeur een open-center type zodat bij geen bediening de olie de retour in gaat. Heb je een closed-center blok dan staat de pomp continue door de overdruk klep te persen en wordt de olie uiteindelijk heet.
Wat de kieper betreft, als je die omhoog wilt laten staan de kraan weer terug naar de hef stand zetten en de pomp uit om zelfde reden als hierboven.
Groetjes,
René.
PS. heb je dubbele post verwijderd.
Voorbeeld kraan : (old20parts nummer 1212017)

Om een kloofmachine te gebruiken zul je een aanvoer en retour moeten hebben. Een retour voorziening is niet orgineel voorzien dus zul je daar zelf een oplossing voor moeten zoeken. Een oplossing die ik heb gezien is een pijp aangesloten op de olie vuldop op de versnellingsbak.
De aanvoer is te regelen met een kraan gemonteerd op het hefdeksel. Er zit nu rechtsvoor op je hefdeksel een "blindplaat" (2 bouten vast, bult er op). Na verwijderen daarvan monteer je een kraan en daar kan dan de leiding op worden aangesloten. Door de kraan om te zetten wordt de hef geblokeerd en de olie omgelijd naar de aansluiting. Door dan je diepte regeling helemaal in de uiterst bovenste stand te zetten gaat de pomp continue olie leveren. Wel belangrijk is dat je dan een ventielen blok nodig hebt op de klover om de cylinder te kunnen bedienen. Bij voorkeur een open-center type zodat bij geen bediening de olie de retour in gaat. Heb je een closed-center blok dan staat de pomp continue door de overdruk klep te persen en wordt de olie uiteindelijk heet.
Wat de kieper betreft, als je die omhoog wilt laten staan de kraan weer terug naar de hef stand zetten en de pomp uit om zelfde reden als hierboven.
Groetjes,
René.
PS. heb je dubbele post verwijderd.
Voorbeeld kraan : (old20parts nummer 1212017)

Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
hydrauliek fe35
hallo
bedankt voor de uitleg zal dit allemaal eens goed bekijken
wou juist nog vragen waar ik zo'n kraan zou kunnen vinden
groeten joerik
bedankt voor de uitleg zal dit allemaal eens goed bekijken
wou juist nog vragen waar ik zo'n kraan zou kunnen vinden
groeten joerik
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Hello jourik,
Bij de meeste LMB's wel (sparex) of www.histoparts.com www.old20.com (laatste eventueel via John Fishwick, zie de pagina met links elders op de site).
Groetjes,
René.
Bij de meeste LMB's wel (sparex) of www.histoparts.com www.old20.com (laatste eventueel via John Fishwick, zie de pagina met links elders op de site).
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....