diepteregeling tef

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
j.haarman

diepteregeling tef

Bericht door j.haarman »

wie kan mij vertellen hoe ik de pen die door de veer van mijn diepte regeling [ferguson tef los moet maken ik wil namelijk wedstrijd ploegen en om de diepteregeling beter te laten werken moet die los. gr. J.haarman
ferguson tef. goudbuikje. m.f. 35.3c. ferguson en massey f ploeg. m-h paardemaaier met aflegger. welger pers.

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello J,

Die dingen hebben de nare eigenschap totaal vast te roesten. Ik hoop niet dat je er al veel kracht op hebt gezet, anders is de voor waar hij aan de binnenkant aan vast zit nu zo krom als een hoepel !.

De beste remedie is goed heet stoken (niet de veer, ontzie die zoveel mogelijk) en af laten koelen. Vervolgens eens flink er op slaan met een hamer (een gewone 400-500gram bankhamer is voldoende) en dan weer heet stoken. Herhaal dat een paar keer, zo verpulvert de roest bij het warm stoken (roest zet veel meer uit dan ijzer). Het kloppen met de hamer geeft extra ruimte in de verbinding.

Als de pin er uit is moet je halverwege dat gat een gat kunnen vinden in het verlengde van de stang die uit het hefdelsel door de veer in de "T" zit. Meestal zit het dicht van de roest. Peuter de roest er uit en spuit met een bus met een rietje daar kruipolie in. (niet als het heet is, dat heeft geen zin). Doe dat elke dag een keer tot het er aan de andere kant uit komt. Dan voorzichtig draaien eventueel onderwijl met een hamer er op kloppen.

Deze methode werkte reeds 2x voor mij, ik hoor het graag als het jouw ook is gelukt !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie