koppeling mf 35
Moderators: Tony, fergie, admin
-
koppeling mf 35
hallo,
ik krijg steeds meer last dat als ik de koppeling intrap dat ik de trekker dan niet in de versnelling krijg.
en als ik op de weg rijd en ik wil stoppen door op de koppeling te trappen de trekker gewoon door rijdt in die versnelling.
sommigen zeggen dat de koppeling dan blijft plakken.
is dit zo, en zo ja wat kun je hieraan doen?
mvg jarco
ADMIN: verplaatst naar het juiste forum
ik krijg steeds meer last dat als ik de koppeling intrap dat ik de trekker dan niet in de versnelling krijg.
en als ik op de weg rijd en ik wil stoppen door op de koppeling te trappen de trekker gewoon door rijdt in die versnelling.
sommigen zeggen dat de koppeling dan blijft plakken.
is dit zo, en zo ja wat kun je hieraan doen?
mvg jarco
ADMIN: verplaatst naar het juiste forum
-
- Site Admin
- Contacteer:
Re: koppeling mf 35
Jarco,
Het kan zijn dat de koppelingsplaten verkleven door olie.
Het kan ook zijn dat je de koppeling niet meer vrij kunt trappen.
Welke van twee het is, durf ik van hieruit niet te zeggen.
Ik denk inderdaad dat het verkleven is. Dan komt de koppeling moeilijk los.
Als de koppeling los is, kun je het pedaal weer een stuk(je) omhoog laten komen voordat hij weer pakt.
Als dit het geval geval is, dan moet de trekker midden door. Meestal is de keering van de versnellingsbak dan lek.
Het kan zijn dat de koppelingsplaten verkleven door olie.
Als de koppeling los is, kun je het pedaal weer een stuk(je) omhoog laten komen voordat hij weer pakt.
Als dit het geval geval is, dan moet de trekker midden door. Meestal is de keering van de versnellingsbak dan lek.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
-
oke, want de trekker lekt ook steeds meer olie.
dat komt dan zeker ook door de lekkende keerring?
mvg jarco
dat komt dan zeker ook door de lekkende keerring?
mvg jarco
Volgens mij is het inderdaad ook verkleven, een bekende van mij heeft die probleem ook een keer gehad.admin schreef: Het kan zijn dat de koppelingsplaten verkleven door olie.
-
- Contacteer:
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
ik heb nu de trekker uit elkaar liggen. maar nu is de vraag lekt hij bij de krukaskeerring of bij de versnellingsbak. de olie die hij lekte was wel pikzwart.
weet iemand misschien welke keerring ik dan vervangen moet?
mvg jarco
weet iemand misschien welke keerring ik dan vervangen moet?
mvg jarco
-
hoi
Voor het gemak dat je over een tijdje niet weer lekkage hebt allebei! Voor die paar euro dat een kering kost hoef je het niet te laten.
mvg hans eshuis
Voor het gemak dat je over een tijdje niet weer lekkage hebt allebei! Voor die paar euro dat een kering kost hoef je het niet te laten.
mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
-
hallo,
ik heb nu de as de as naar de versnellingsbak losgemaakt. kan iemand mij ook vertellen waar de price as keerring zit??
mvg jarco
ik heb nu de as de as naar de versnellingsbak losgemaakt. kan iemand mij ook vertellen waar de price as keerring zit??
mvg jarco
- Bijlagen
-
- 2013-12-24 14.09.35.jpg (97.76 KiB) 8080 keer bekeken
-
hoi
Enkele koppeling dus, even die 2 veren los maken. Druklager er af schuiven dan zit er achteraan een zegerring die het lager tegen houd los doen dan kun je er volgens mij de price as uit het huis trekken.
Bekijk ook de uitgebreide FAQ ! "keringen vervangen aan een MF/FE35/mf65 versnellingsbak"
mvg hans eshuis
Enkele koppeling dus, even die 2 veren los maken. Druklager er af schuiven dan zit er achteraan een zegerring die het lager tegen houd los doen dan kun je er volgens mij de price as uit het huis trekken.
Bekijk ook de uitgebreide FAQ ! "keringen vervangen aan een MF/FE35/mf65 versnellingsbak"
mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
in het repair-manuel bij het onderwerp transmission is op de foto duidelijk te zien waar de keerring zich bevindt ! ik heb eventueel nog zo;n boek over. coanpa.