ferguson dorspoelie

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
olivier_daems

ferguson dorspoelie

Bericht door olivier_daems »

hallo,

weet iemand dat de dorspoelie van een ferguson 35x ook past op deze van een te-20? ik kan er namelijk zo ééntje kopen, maar zou dus wel zeker willen zijn dat deze past.

ik dacht het wel, omdat het toch gewoon een soort van 'werktuig' is dat (apart van de soorten trekkers) door ferguson werd verkocht, niet?

groeten!

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Olivier,

Neen dat gaat niet, de 35 heeft een grotere aftakas maat als een TE trekker. Als je echter een conversie aftakas in je trekker hebt (dus de grotere maat, werdt veel gedaan) is het mogelijk maar mischien dan problemen met de lengte van de aftakas. Ik kan je daar echter geen verdere info over geven, dat zal je dan moeten proberen.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

olivier_daems

Bericht door olivier_daems »

ok, bedankt.
er is wel een conversie aangebracht, maar die heb ik er ondertussen al afgehaald (was gewoon over de originele geschoven, en een ijzeren pin en een boutje erdoor).
ik ga het dan eens proberen als de prijs van de poelie niet te hoog is..

alvast bedankt voor de info!

mvg

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Olivier,

Om van de dunne naar de dikke aftakas te komen, zijn er volgens mij iets van vier verschillende verlopen te koop bij o.a. Sparex en Bepco.
Beide bedrijven leveren alleen imitatie onderdelen maar worden veel vuldig gebruikt door dealers voor alle merken tractoren.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Allemaal,

Er zijn dus 3 verschillende verlopen. Er is een type dat de as niet langer maakt (dus orginele dop past dan nog) maar die is zo zwak dat je er eigenlijk niet mee kunt werken. Het tweede type maakt de as een cm langer en kan wel een klein vermogen aan. Bijde tot nu toe genoemde versies zijn een soort "sok". De derde versie is een zware verloop met een normale koppeling voor op de TE-aftakas met daaraan een grote stomp, deze maakt de as zo'n 10-12 cm langer.

Optie 4 (is wat ik bedoelde) is een vervanger voor de orginele aftakas IN de trekker. Je haalt dus je oude aftakas uit de trekker en vervangt die door een nieuwe met de grotere maat (incl nieuw en aangepast lager huis). Deze laatste zie je wel meer.

Nog een ander alternatief is een adaptor die je ook op de orginele as kunt zetten en verloopt naar de grotere maat. Dit is dan echetr een type met een éénweg koppeling zodat je ook kunt maaien met een kleine cyclomaaier bijvoorbeeld zonder dat je ongelukken beleeft omdat de maaier je trekker bleef aandrijven toen je de koppeling intrapte !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie