Volgens het typeplaatje is heteen SNMY uit 1962 De wijzerplaat van de urenteller geeft nog als type FE 35 aan, maar dat komt vaker voor heb ik gelezen.
Ik was van de week bij Martens in Lieshout. Die wist me te vertellen als er een sperdifferentieel op zit (wat het geval is) dat het het dan een 35X is.
Maar als ik de info op site lees heb ik niet de dynamosteunen die er bij horen. Ook staan de verstuivers recht op de cylinderkop en niet schuin of was het nou andersom?
Kan ik nog iets zien aan een motornummer en waar vind ik dat?
FE 35, MF 35 of MF 35X
Moderators: Tony, fergie, admin
-
FE 35, MF 35 of MF 35X
MF 35 snmy 1962
-
- Site Admin
- Contacteer:
Hendrik Jan,
Er zijn ook drie cylinders zonder X maar met differentieel.
Hiervoor zijn een paar redenen.
Bij een revisie is het defecte differentieel vervangen door een nieuwere.
Daarnaast zijn er in Nederland een aantal MF35 drie (en misschien ook wel 4) cylinders voorzien van differentieel om de overgebleven voorraad te kunnen verkopen toen het dealerschap overging van NIMAG naar Brinkmann&Niemeyer. Ook kan door een revisie (mechanisatie) bedrijf van twee trekkers een nieuwe gemaakt zijn.
Zoek op je trekker maar eens naar gietdata op de zijkant van de versnellingsbak, motor en achterbrug. Dat mag iets van twee maanden uit elkaar liggen.
Mail de nummers maar eens die je op de motor vindt. Het moet iets zijn met veel cijfers en een paar letters er tussen. Ook moet de volgorde 152 er in staan. Wat is trouwens het complete serienummer van je trekker?
Er zijn ook drie cylinders zonder X maar met differentieel.
Hiervoor zijn een paar redenen.
Bij een revisie is het defecte differentieel vervangen door een nieuwere.
Daarnaast zijn er in Nederland een aantal MF35 drie (en misschien ook wel 4) cylinders voorzien van differentieel om de overgebleven voorraad te kunnen verkopen toen het dealerschap overging van NIMAG naar Brinkmann&Niemeyer. Ook kan door een revisie (mechanisatie) bedrijf van twee trekkers een nieuwe gemaakt zijn.
Zoek op je trekker maar eens naar gietdata op de zijkant van de versnellingsbak, motor en achterbrug. Dat mag iets van twee maanden uit elkaar liggen.
Mail de nummers maar eens die je op de motor vindt. Het moet iets zijn met veel cijfers en een paar letters er tussen. Ook moet de volgorde 152 er in staan. Wat is trouwens het complete serienummer van je trekker?
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
-
- Contacteer:
Hello Allemaal,
De 35 heeft als type aanduiding FE-35, dat is ook altijd zo gebleven alleen werd in de advertenties enz. MF-35 uitgedragen.
Er bestaan ook benziene en petrolium MF-35 tractoren met een sper-diff, die heten echter ook niet 35X.
Groetjes,
René.
De 35 heeft als type aanduiding FE-35, dat is ook altijd zo gebleven alleen werd in de advertenties enz. MF-35 uitgedragen.
Er bestaan ook benziene en petrolium MF-35 tractoren met een sper-diff, die heten echter ook niet 35X.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....