revisie motorblok

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
gerjan bos

revisie motorblok

Bericht door gerjan bos »

hallo '

ik wil graag het blok van mijn 4 cilinder diesel motorblok reviseren.
in verband dat ik 15 ben moet het niet te duur worden.
ik wil graag weten wat het ongeveer kost.
ik wil dit graag samen doe met mijn oom die eigenaar is van dieselrivieslokhorst.
zodat het niet een grote ramp wordt.
ik hoop dat iemand weet wat er zo ongeveer nieuw op moet
het gaat om een tef 4 cilinder diesel hij heeft zon 30 jaar stilgestaan in een ouwe schuur onder allemaal troep.
hij wil niet starten alleen als je hem aansleept.
en hij rookt best weinig

in iede geval bedankt alvast
ferguson tef 20 veldkoning v2 ploeg

fergie
Contacteer:

Re: revisie motorblok

Bericht door fergie »

Hello Gerjan,

Welkom op ons forum !. Ik hoop dat je nog even een leuke introductie in "stel je voor: schrijft.

Inzake revisie, de 20C diesel in je TEF is een rare omdat je grofweg de krukas er niet uit kunt krijgen zonder de hele motor compleet te demonteren, daar komt het wel op neer. Aangenomen dat je oom de bewerkingen (krukas slijpen en cylinder kop revisie incl klepzittingen en gelijders) doet ben je toch zo 400,- to 500,- gauw kwijt aan materiaal. Denk pakking set onder + boven, krukas hoofd en bigend lagers (eventueel axiaal) , kleppen en eventueel veeren, soms nokken volgers slijpen (willen nog wel eens pitten), setje nieuwe injector nozles, timing ketting, oliepomp rotor's. Soms kun je dingen laten zitten en dan scheelt dat natuurlijk maar ga er niet van uit. Een en ander kost ook aardig wat tijd. Kijk hier maar eens : http://s144.photobucket.com/albums/r191 ... ?start=all Soms wilde ik dat ik meer foto's van het motor gebeuren had genomen. Je kunt wel zien dat de cylinder bussen door de extra inzet ringen erg diep in het blok liggen, da's ook een van de complicaties bij deze motor. Het Resultaat (hoofdletter) is echter wel een perfect lopend motortje zoals je in de filmpjes wel kunt horen. Zodra ik de oude opnames van deze trekker tegen kom zal ik nog eens het geluid voor de revisie er bij kunnen geven, is nogal een verschil.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

gerjan bos

bedankt voor je antwoord rene

gerjan bos

ik kan het geluids verschil ook wel horen

Plaats reactie