gebroken tapeind [verstuivers]

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
JuliusB

gebroken tapeind [verstuivers]

Bericht door JuliusB »

Heey mensen,

Ben dom geweest of gewoon pech...
In ieder geval... Ik heb de moer van van een van de tapeinden die de verstuiver (van mijn TEF) tegen houd, te ver door gedraaid >> "pats" tapeind doormidden... :cry: :(
Is dit een tapeind dat met links draaiende schroefdraad in het blok zit? kan ik hem het beste uitboren? Het overgebleven deel steekt nog wel een eindje uit...
''Wat te doen?''

groet,
Julius
Ferguson TEF-20 (1952)
Goudland 1-schaarige kantelploeg, grondbakje, paarden eggen, zaaieg, Krupp zelfbinder, wanmolen en een Pemag maalstoel

Symen

Re: gebroken tapeind [verstuivers]

Bericht door Symen »

Beste Julius,

zal gewoon rechtsdraaiende tapeind zijn. Er zijn setjes in de handel die zich in een geboord gaatje vastzetten. Linksom dus. Hier een sleutel op en dan moet ie er weer uitdraaien. Gr Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

Make time for your hobby!

fergie
Contacteer:

Re: gebroken tapeind [verstuivers]

Bericht door fergie »

Hello Daar,

Is gewoon rechtse draad. Moer nemen die er mooi omheen valt, vast lassen en na afkoelen draai je hem er zo uit.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie