Mijn MF35 had ook zoiets. Klonk trouwens meer als gebonk, een soort kloppend/nokkend geluid, geen geknars of gekraak. Eigenlijk alleen als er wat in de hef hangt, en hoe meer gewicht hoe erger. De man waar ik hem van kocht zei al dat dit de hydrauliekpomp is, die wringt dan wat op die deuvels. Ik kon ook wel horen dat het bij de pomp vandaan kwam, niet ergens achter bij het differentieel of zo.
Nu bleek bij mijn trekker dat die deuvels alletwee van hun flensje gebroken waren, puur vermoeiïngsbreuk door het steeds wat wringen van die pomp rond de aftakas. Ik wil daarmee niet zeggen dat dit bij jou trekker ook het geval zal zijn, maar het kan wel en zal uiteindelijk wel het eindresultaat zijn/worden.
Ik ben nu nog bezig mijn trekker weer in elkaar te zetten, nieuwe oliepomp, deuvels en aftakas, dus weet nog niet of dit geknars over is.
Groeten,
Andreas
mf 35 (FE35) knarst in de achterbrug.
Moderators: Tony, fergie, admin
-
Re: mf 35 (FE35) knarst in de achterbrug.
Groeten,
Andreas
----
MF35/4 1958, PZ CM135 cyclomaaier, grondbakje, 2-wielige kar, Vicon Acrobaat
TEF-20 1955 ongerestaureerd met Schukken maaibalk = verkocht
Andreas
----

-
- Contacteer:
Re: mf 35 (FE35) karst in de achterbrug.
Hoi,
Heb het zelfde maar dan met een MF25. Bij mij is het een dubbel probleem. Eindoverbrenging in de naaf, maar die heeft een MF35 niet en het differentieel wat versleten is.
Hoe meer gewicht in de hef, hoe meer kabaal in de achterbrug en soms merk ik helemaal niets ondanks gewicht in de hef. Maar draai ik dan een bochtje dan kan het weer knallen.
Heb het diff losgehad en kon duidelijk zien dat de satelieten op en neer klapperden als ik aan de uitgaandeas van de bak draaide.
Ik heb al een andere achteras en een ander diff. Nu alleen nog een zak met tijd opscharrelen....
Groet,
Han
Heb het zelfde maar dan met een MF25. Bij mij is het een dubbel probleem. Eindoverbrenging in de naaf, maar die heeft een MF35 niet en het differentieel wat versleten is.
Hoe meer gewicht in de hef, hoe meer kabaal in de achterbrug en soms merk ik helemaal niets ondanks gewicht in de hef. Maar draai ik dan een bochtje dan kan het weer knallen.
Heb het diff losgehad en kon duidelijk zien dat de satelieten op en neer klapperden als ik aan de uitgaandeas van de bak draaide.
Ik heb al een andere achteras en een ander diff. Nu alleen nog een zak met tijd opscharrelen....
Groet,
Han
Fordson Dexta, 1960 - MF25, 1962 - Ockelbo 600-2, 1978 - Aktiv 600 - Suzuki Vitara (tuin-jacht-bos)
1 scharige plog Överum, Aktiv maaibalk, JF 320 schudder/zwiller, 2-rijige Underhaug aardappelpoter, 1 rijige aardappelrooier, cultivator, ringwals (hout dus oud), sneeuwruimer.
1 scharige plog Överum, Aktiv maaibalk, JF 320 schudder/zwiller, 2-rijige Underhaug aardappelpoter, 1 rijige aardappelrooier, cultivator, ringwals (hout dus oud), sneeuwruimer.
-
Oh ja dat kan ook nog, had ik niet aan gedacht, knarsen en kreunen tijdens het rijden. Die MF35 van mij had dat knokkende geluid ook als ik niet reed maar wel wat gewicht in de hef had. Zat bij mij dus echt in de hydrauliekpomp.
Overigens bleek later dat de lagers aan linker kant van differentieel en steekas hun beste tijd wel gehad hadden, maar ik heb daar geen merkbare bijgeluiden van ontdekt.
Groeten,
Andreas
Overigens bleek later dat de lagers aan linker kant van differentieel en steekas hun beste tijd wel gehad hadden, maar ik heb daar geen merkbare bijgeluiden van ontdekt.
Groeten,
Andreas
Groeten,
Andreas
----
Andreas
----

Volgens mij zijn die geluiden heel normaal, ik heb 3 MF 35's gehad, en nu een 135, en die hebben dit allemaal gehad, en de 135 nu ook nog. Alleen als er een schudder of kopeg in de hef hangt. Hoort gewoon bij dit type oliepomp denk ik
Stuk gaat ie in ieder geval niet