Hydroliekpomp mf 65

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
jan-aldizer
Contacteer:

Hydroliekpomp mf 65

Bericht door jan-aldizer »

Hallo, Ik was bezig met het vervangen van het filter in de hydroliekpomp en de "olie" in de bak en achterbrug van mijn mf 65. Zou iemand mij kunnen vertellen of dat ijzerdraadje (zichtbaar op de foto), wat loopt van het deksel van het filter aan de linkerzijde van de hydroliekpomp naar een pijpje aan de rechterkant van de pomp, of dat draadje een soort van borging van het deksel van het filter is of iets anders?
Ik heb 2 liter water en een liter of 15 "beige vla" van de bak en achterbrug afgetapt, als ik nu het nieuwe filtertje van de hydroliekpomp plaats en ik spoel het geheel rijdend met wat nieuwe olie en wat diesel "schoon", dan tap ik het geheel weer af, moet ik dan het filter ook weer vervangen voor ik de bak en achterbrug weer vul met de juiste hoeveelheid olie?
Graag hoor ik van jullie.
Gr. Jan de Vries.
Bijlagen
Draadje loopt van links naar rechts.
Draadje loopt van links naar rechts.
IMG00007-20120113-1420.jpg (35.62 KiB) 2664 keer bekeken
Ik ben in het gelukkige bezit van : een mf 65 bjr. 1964, een Massey Ferguson 165, een Porsche diesel junior bjr 1961, een Miedema mestwagen, een gewone 2 tons miedema wagen, Een 3 tons Miedema kieper, een Vicon kunstmeststrooier met metalen bak, 1 Wifo achterlader met sloothaak , een Gerlsma cardan hooi sleep, 2 x een Mentor cyclomaaier sm135, een Mentor 4 wielige mestwagen, een Mentor Gigant mestwagen en nog wat divers klein spul.

massey 35

Re: Hydroliekpomp mf 65

Bericht door massey 35 »

Hallo Jan,

Dit draadje dient inderdaad als borging.
Het heffilter is normaal een schoon te maken element, als het tenminste niet stuk is.
Of heb jij een papieren filterelement?
Het buisje aan de rechterkant is volgens mij het overdrukventiel.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Plaats reactie