TEF 20 lekkende terugvoerleidingen diesel

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Mario

TEF 20 lekkende terugvoerleidingen diesel

Bericht door Mario »

Hallo ,

Na 2 maal de koperen rondsels vervangen te hebben van de terugvoerleidingen op de verstuivers blijven er maar dieseldruppels lekken .
Tijdens het draaien van de motor valt het nog mee maar na het stilleggen komt er ca 1 druppel per 5 sec uit .

De bouten nog harder aanspannen , daar heb ik wat vrees voor beschadigingen want heb deze nog niet bij de dealer weten te vinden .

Graag jullie ervaring !

Mario

fergie
Contacteer:

Re: TEF 20 lekkende terugvoerleidingen diesel

Bericht door fergie »

Hello Mario,

Neem de hele leiding er af en controleer met een schuifmaat of de banjo's nog vlak zijn (even dik op elk punt) ,niet beschadigd en schoon. Dan kun je meestal als hulp middel proberen de ringen aan beide zijden met vloeibare pakking in te smeren, dat wil wel eens helpen. Ik gebruik van dat kleverige spul, het rubber/siliconen soort werkt niet, dan knijp je er tussen uit.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

nielsn

Re: TEF 20 lekkende terugvoerleidingen diesel

Bericht door nielsn »

hallo,

probeer anders douty seals ofzo,
van die metalen ringen met een rubber rand erin dicht ook meestal wel al
ik werk zelf bij een MAN dealer en daarbij zitten ze op heel veel plekken ertussen

gr. niels

Plaats reactie