Gat in de achterbrug

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
erwintenbrink

Gat in de achterbrug

Bericht door erwintenbrink »

Beste mensen,

Na het loshalen van de hefdeksel kom ik een gat tegen in de achterbrug.(Zie foto) Waarschijnlijk erin gevreten door een tandwiel. Kan dit kwaad? moeten we dit repareren oid?.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groet Erwin

fergie
Contacteer:

Re: Gat in de achterbrug

Bericht door fergie »

Hello Erwin,

Dit gat bedoel je :

Afbeelding

Dat zit in alle latere TE's met de zwaardere achteras (die met 15 bouten in de trompetten/achterbrug). Omdat het kroonwiel vergroot was is daar een uitsparing in gekomen.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

erwintenbrink

Bericht door erwintenbrink »

ik bedoel het gat waardoor een tandwiel is te zien ja. dus deze hoort er gewoon in?

Het lijkt er namelijk nogal op dat dit gat er in is gesleten.

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Erwin,

Jep en neen. Ik heb helaas gee foto genomen van de binnenkant maar het hoort echt zo. Het is er in gefreesd voor zover het niet al groot genoeg was na het gieten.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie