Slingerende voorwielen

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Gijs2

Slingerende voorwielen

Bericht door Gijs2 »

hallo,
onze 135 heeft last van slingerende voorwielen bij het rijden op de weg met een last in de hef.
Is dit nog op te lossen door de sporing te verstellen of zit ik aan een stuurhuis revisie vast? Er is wel wat speling op de stuurarmpjes, maar hier is weinig aan af te stellen. Wel heb ik de speling op het stuur wat minder gemaakt door de moer onder het stuurwiel wat aan te draaien.
Groeten Gijs

Symen

Re: Slingerende voorwielen

Bericht door Symen »

Hallo Gijs,

zal wel speling op de fusees zitten. Krik de vooras maar eens op en kijk waar de speling vandaan komt. Gr Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

Make time for your hobby!

Gijs2

Bericht door Gijs2 »

Speling op de fusees heeft ie niet, die zijn kortgeleden vervangen, en zonder speling.
Het treed ook alleen op als er iets zwaars in de hef hangt, normaal is er weinig aan de hand.
Het enige wat ik kan zien is dat er speling op het stuurhuis zit en aangezien een 135 geen spoorstang heeft kunnen de wielen onafhankelijk van elkaar wat bewegen.
Ik voel een stuurhuisrevisie aankomen vrees ik.

sjoerdb

Bericht door sjoerdb »

probeer de toespoor eens op te meten, misschien dat hij te weinig toespoor heeft en dus gaat slingeren als de druk op de wielen minder wordt.

Gijs2

Bericht door Gijs2 »

Zit wat in ja, jammer dat een 135 geen spoorstang heeft, dat maakt het uitlijnen een stuk makkelijker. Door een klein beetje speling in het stuurhuis is de sporing zo weer veranderd.

Plaats reactie