zelfbouwen van voorlader
Moderators: Tony, fergie, admin
zelfbouwen van voorlader
zoals jullie in het fotoboek kunnen zien heb ik een MF 152 met voorladerframe, de voorlader zelf was zeer slecht en heb ik weggegooid voor oudijzer. nu zijn er in mijn hoofd nog plannen om een nieuw frame te maken waar ik enige werkzaamheden mee kan doen. ik wil het ongeveer in de volgende stappen gaan aanpakken:
-frame monteren aan de trekker
-cilinders bekijken en mogelijk reviseren
-maten opmeten en in autocad uitwerken, idee tekenen wat mogelijk is.
-bouwen van frame en aanbouwdelen.
mochten er mensen mee willen kletsen over dit idee dan hoor ik het graag.
-frame monteren aan de trekker
-cilinders bekijken en mogelijk reviseren
-maten opmeten en in autocad uitwerken, idee tekenen wat mogelijk is.
-bouwen van frame en aanbouwdelen.
mochten er mensen mee willen kletsen over dit idee dan hoor ik het graag.
Re: zelfbouwen van voorlader
Hey,
Kijk daar komen de zelfgemaakte constructies!!
Heb je toevallig nog schattingen qua maten vergeleken met de oude lader?
Bereken je de constructie ook nog? Of schat je in wat stevig genoeg is?
Hoe vergrendel je de bak? Met een veersysteem?
Heb je een bak liggen? Of maak je die ook zelf.
Ik doe zelf de opleiding werktuigbouw, dus deze topics interesseren me extra!!
Succes ermee. Ik hoop dat je foto's plaats van de bouw.
Gr Jan
Kijk daar komen de zelfgemaakte constructies!!
Heb je toevallig nog schattingen qua maten vergeleken met de oude lader?
Bereken je de constructie ook nog? Of schat je in wat stevig genoeg is?
Hoe vergrendel je de bak? Met een veersysteem?
Heb je een bak liggen? Of maak je die ook zelf.
Ik doe zelf de opleiding werktuigbouw, dus deze topics interesseren me extra!!
Succes ermee. Ik hoop dat je foto's plaats van de bouw.
Gr Jan
Don't think about the rest, Massey Ferguson is simply the best!!
-
- Site Admin
- Contacteer:
Sjoerd,
Ik zie een paar keer per jaar voorladers te koop staan op marktplaats.
Die lijken dan minder te kosten dan ijzer nieuw.
Het namaken is niet zo moeilijk. Gewoon ergens een voorlader opmeten op een show.
Detail foto's maken en je komt een heel eind.
Succes ermee en plaats een paar foto's als je er mee bezig gaat.
Ik zie een paar keer per jaar voorladers te koop staan op marktplaats.
Die lijken dan minder te kosten dan ijzer nieuw.
Het namaken is niet zo moeilijk. Gewoon ergens een voorlader opmeten op een show.
Detail foto's maken en je komt een heel eind.
Succes ermee en plaats een paar foto's als je er mee bezig gaat.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
kwa formaat moet ik er in ieder geval rekening mee houden dat hij om de motorkap heen past.
inschatten zal het gaan worden gezien berekenen mij iets te hoog gaat worden. ik ga er goed over nadenken wat er nodig is.
ik heb geen bak, weet ook niet wat ik er bij wil hebben/maken. mischien wel iets met hydrauliek cilinder ofzo.
ik zal inderdaad wel foto's maken en opzoeken om ideeen op te doen.
inschatten zal het gaan worden gezien berekenen mij iets te hoog gaat worden. ik ga er goed over nadenken wat er nodig is.
ik heb geen bak, weet ook niet wat ik er bij wil hebben/maken. mischien wel iets met hydrauliek cilinder ofzo.
ik zal inderdaad wel foto's maken en opzoeken om ideeen op te doen.
als ik naar voorbeelden kijk op foto's dan valt mij het volgende op: er worden veelal taps toe/uitlopende kokers gebruikt. dit kan ik nabouwen om dezelfde stevigheid te krijgen, met een plasmasnijder kan ik een koker schuin doorsnijden. draai je 1 helft dan krijg je dezelfde vorm zoals tegenwoordig gebruikt.
-
- Site Admin
- Contacteer:
Sjoerd,
Naar de punten toe (trekker en bak) mag het frame dunner zijn. Hier zijn de krachten kleiner.
Waar de cylinder drukt, moet het frame het sterkst zijn (dus hoger/breder).
Naar de punten toe (trekker en bak) mag het frame dunner zijn. Hier zijn de krachten kleiner.
Waar de cylinder drukt, moet het frame het sterkst zijn (dus hoger/breder).
Groetjes Gerrit Preuter
admin, denk je dat ik door voorgestelde manier van zelf tapstoelopende balken maken, genoeg stevigheid kan maken. of verwacht je er wellicht een slappere constructie uit. het doorhalen van de balken wil ik doen met een plasma snijder, ander idee is om het te laten doen door lasersnijder. dit zal wel veel duurder zijn maar het wordt dan ook wel precieser. toch denk ik wel om het zelf te gaan doen.
als ik van de zomer zo ver ben dat het frame aan de trekker zit, dan wil ik de afmetingen gaan vastleggen in een autocad tekening. zo kan ik zelf gaan tekenen wat voor voorlader ik moet maken.
als ik van de zomer zo ver ben dat het frame aan de trekker zit, dan wil ik de afmetingen gaan vastleggen in een autocad tekening. zo kan ik zelf gaan tekenen wat voor voorlader ik moet maken.
-
hoi
heb je toevallig een mf industrie lader?
mvg hans eshuis
heb je toevallig een mf industrie lader?
mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
ik heb een 152, het is een beetje het tussenmaatje:wel nog een 3 cilinder blok maar wel de zwaardere achterbrug die meer gebruikt wordt bij de 4 cilinders.
je kan de voorladersteunen zien zitten op de foto die in het 100-serie fotoboek zit, daar staat ze tussen.
je kan de voorladersteunen zien zitten op de foto die in het 100-serie fotoboek zit, daar staat ze tussen.
Hoi Sjoerd.
Ik heb eeb MF 152 van 1976 met een Alo quicke 2030 voorlader .Kan wel wat foto's van de construtie en het frame maken en je toe sturen .
De voor lader bestaat uit twee delen het frame en de voorlader zelf welk vrij eenvoudig te demonteren is.
Ik heb eeb MF 152 van 1976 met een Alo quicke 2030 voorlader .Kan wel wat foto's van de construtie en het frame maken en je toe sturen .
De voor lader bestaat uit twee delen het frame en de voorlader zelf welk vrij eenvoudig te demonteren is.
foto's mag je altijd sturen, daar kan je me blij mee maken. wie weet kom ik er achter dat het veel simpeler kan.
sjoerd , hierbij een paar foto's van mijn voorlader .
sorry rudi, ik zie geen fotos van jouw voorlader.
-
is het niet makkelijker om hem met inventor oid te tekenen? In het inventorpakket zit namelijk een frameanalyse. Kan je de krachten laten berekenen.