Massey Ferguson 152/Bouwjaren/Waar gebouwd/PK's

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Albert9999

Massey Ferguson 152/Bouwjaren/Waar gebouwd/PK's

Bericht door Albert9999 »

Hallo Lezers en MF-vrienden,

Ik bezit uit een erfenis een MF 152, 3-cylinder Perkins motor met Multi Power, handrem op achterwielen (trommels met remschoenen) en voetrem op achterassen, achterassen vierkant, differentieelslot links achter, hydraulische aftakas, gelijkstroomdynamo, rechte vooras.
Motorgegevens en blokgegevens zijn helaas weggevijld. (Waarom?)

Kan iemand mij iets vertellen over:
- in welke jaren is dit type gebouwd?
- In welk land(Frankrijk?) en/of plaats is dit type gebouwd?
- Voor welk land (Duitsland?) was dit type bestemd?
- Hoveel PK's heeft de MF 152?

Ik hoor graag.

Gebruikersnaam verwijderd door admin.

fergie
Contacteer:

Re: Massey Ferguson 152/Bouwjaren/Waar gebouwd/PK's

Bericht door fergie »

Hello Albert,

de 152 is in drie varianten uit de franse fabriek gerold, de perkins moet zo rond de 50 Pk zitten. Bouwjaren ben ik niet bekend mee. De weg gevijlde nummers geven aan dat de trekker als "schroot" is geimporteerd om de invoer rechten te ontduiken, veelal uit duitsland, dan mochten er geen nummers meer op staan.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

sjoerdb

Re: Massey Ferguson 152/Bouwjaren/Waar gebouwd/PK's

Bericht door sjoerdb »

bij de foto afdeling staat mijn eigen 152, ik ben nog niet zo ver dat hij helemaal af is. maar ik ben er wel erg blij mee. we zien graag een foto van je trekker. tevens ben ik wel redelijk op de hoogte van de 152, remschijven heb ik zelf thuis vervangen bijvoorbeeld

Plaats reactie