Erg hoge oliedruk

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Jan de Vries
Contacteer:

Erg hoge oliedruk

Bericht door Jan de Vries »

Hallo.
Ik heb net een 35X gekocht nu heeft hij een super hoge oliedruk op de meter hij staat altijd volledig uigeslagen en als ik een paar minuten voluit gasgeef rookt de uitlaat bij de aanzetting van de uitlaat met het spruitstuk nogal wat en het bubbelt een beetje houd dit verband met elkaar. De uitlaat rookt niet aan de bovenkant. Ook is er wel wat karterdruk uit de opening van de peilstok te zien. Graag zou ik wat info krijgen wat dit zou kunnen zijn of inhouden. :?:

Gr Jan.

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Beste Jan,

Wat de hoge oliedruk betrefd, het kan best zijn dat er een meter met een verkeerd bereik is gemonteerd.
Voor de rest zie ik niet direct een verband of iets vreemds in je email.
Het bubbelen bij het uitlaatspruitstuk kan duiden op een lekkende pakking. Helaas kan ik uit je email niet goed opmaken of het de koppakking is of de pakking van het uitlaatspruitstuk zelf.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello jan,

Als je echt olie in de uitlaat hebt staat waarschijnlijk de tuimelas verkeerd (stand as bepaald hoeveelheid olie die in de kop komt). Als daar te veel olie komt gaat het langs de klepstelen lekken naar de inlaat en bij laage toeren ook wel naar de uitlaat. Is er aan de motor gesleuteld voor zover je weet ?.

Groetjes,

René.

PS. 35X? worden vaak voor X aangezien als ze het niet zijn. Is de dynamo gemonteerd middels een uit een stuk gezette beugel ?
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Jan de Vries
Contacteer:

admin schreef:Beste Jan,

Wat de hoge oliedruk betrefd, het kan best zijn dat er een meter met een verkeerd bereik is gemonteerd.
Voor de rest zie ik niet direct een verband of iets vreemds in je email.
Het bubbelen bij het uitlaatspruitstuk kan duiden op een lekkende pakking. Helaas kan ik uit je email niet goed opmaken of het de koppakking is of de pakking van het uitlaatspruitstuk zelf.
Hallo.
Hij bubbelt wat bij de pakking tussen het spruitstuk (dus niet bij de kop ) en de uitlaat. De koppakking is mooi droog langs de randen.. Als de motor heet is zakt de meter bij stationair lopen wel iets maar blijft in het hoge gebied staan dus uiterst recht het is een Smits oliedruk meter.
gr Jan

Jan de Vries
Contacteer:

fergie schreef:Hello jan,

Als je echt olie in de uitlaat hebt staat waarschijnlijk de tuimelas verkeerd (stand as bepaald hoeveelheid olie die in de kop komt). Als daar te veel olie komt gaat het langs de klepstelen lekken naar de inlaat en bij laage toeren ook wel naar de uitlaat. Is er aan de motor gesleuteld voor zover je weet ?.

Groetjes,

René.

PS. 35X? worden vaak voor X aangezien als ze het niet zijn. Is de dynamo gemonteerd middels een uit een stuk gezette beugel ?
Hallo.
Ik heb begrepen dat de kop gereviceerd is, dus de boel zal wel een keer los zijn geweest, en weet dus niet of de tuimelas goed of fout is gemonteerd. Stel dat dit wel het geval is kan de trekker daardoor schade oplopen. Het is wel een werkelijke X ik heb zelf al eens een foto gezonden naar de site waar de beugel uit 1 stuk duidelijk te zien was en het serie nummer van de mf is : SNMY 309875 . Er wordt zeker zeer vaak een mf 35 x aangeboden wat geen echte x is. Bedankt voor de info.
gr Jan de Vries.

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Jan,

Dan kan je eens kijken of hij inderdaad veel olie in de kop krijgt. De as waar de tuimelaars om kantelen bepaad de olie toevoer, door de as te draaien veranderd de doorgang groote van het olie kanaal. Ik kan tijdelijk even niet bij het manual, ik zal je zsm. even een stukje mailen.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Guy

Bericht door Guy »

Hello ,

Ik heb een mf 133 gereviseerd en heb problemen met de oliedruk, deze valt weg bij een warme motor. Er komt ook olie uit de uitlaat. Zou dit ook kunnen voorkomen uit het feit dat de nokkenas verkeerd gemonteerd is?

groetjes

johan

Bericht door johan »

Hallo Rene
Bij mijn 35x heb ik zo een beetje het zelfde probleem van olie in de uitlaat. Ik denk dat er ook al aan de motor is gewerkt. Ik las daar dat je daar een gepaste uitleg voor hebt in geval de stand van de tuimelas.
Kun je mij dat ook eens door mailen.
Groeten Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Allemaal,

Ik heb het manual in PDF, daar kan ik normaliter stukken uit halem met de PDF printer van acrobat professional. Probleem is dat ik acrobat 8 nog niet aan de praat heb kunnen krijgen op m'n nieuwe win XP 64x . Ik ben naarstig aan het uitzoeken waarom dat problemen geeft maar ik heb er niet zoveel tijd voor gehad. Ik zal proberen om er dit weekend even poging toe te doen, als er mensen zijn die dit probleem kennen en een oplossing weten .........

Groetjes,

René.

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Allemaal,

HET IS GELUKT !. Heb de pagina's uit het manual gefilterd, willenn diegenen die het willen hebben me even een mailtje sturen zodat ik de adressen heb ?

Groetjes,

René.

Plaats reactie