Hallo,
Met dit weer start de TEF wel erg lastig.
Als de temp onder de 5 a 10 graden komt wordt het heel moeilijk starten.
Met geluk slaat dan de trekker aan, als mijn accu dan nog niet leeg is.
Ik ben soweiso een paar minuten aan het starten.
Ik gloei goed voor, heb het knopje voor extra brandstof ingedrukt en geef een kigass injectie met het pompje op het dashboard. Startmotor is in orde.
Ik weet dat mijn zuigerveren wat slechter zijn, hij blaast namelijk af en toe een beetje olie door het carterontluchtingsfiltertje.
Misschien iemand een goed tip? meer mensen met startproblemen? Bedankt weer.
Startproblemen TEF
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Contacteer:
Re: Startproblemen TEF
Hello Jandirk,
Lijkt me een goede kandidaad voor een motor revisie als ik dat zo hoor. Gewoon nul compressie dus. Testje : Draai de motor rond met de ventilator waarbij je tegen de v-snaar drukt. Een goede motor krijg je niet rond als je met je volle gewicht tegen de snaar hangt. Lukt het wel is de kompressie zo laag dat starten moeilijk is.
Groetjes,
René.
Lijkt me een goede kandidaad voor een motor revisie als ik dat zo hoor. Gewoon nul compressie dus. Testje : Draai de motor rond met de ventilator waarbij je tegen de v-snaar drukt. Een goede motor krijg je niet rond als je met je volle gewicht tegen de snaar hangt. Lukt het wel is de kompressie zo laag dat starten moeilijk is.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....