de temperatuurtjes - antivries/water

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Sluismolenaar

de temperatuurtjes - antivries/water

Bericht door Sluismolenaar »

Naar aanleiding van de sticky over de temperatuurtjes, en mijn net aangeschafte MF 35: omdat ik niet weet of er antivries in zit, als ik het koelsysteem wil legen en opnieuw vullen met antivries erbij:

hoeveel water gaat er eigenlijk in het koelsysteem van een MF 35?
Ik kon het nog nergens vinden in de instructieboeken. Het gaat er maar om hoeveel antivries ik dan zou moeten kopen. In het instructieboek kwam ik wel tegen dat 1,7 liter antivries beschermt tot -9 graden, maar meer is beterder :lol:

Groeten,
Andreas
Groeten,
Andreas
----
MF35/4 1958, PZ CM135 cyclomaaier, grondbakje, 2-wielige kar, Vicon Acrobaat
TEF-20 1955 ongerestaureerd met Schukken maaibalk = verkocht :(

pietje

Re: de temperatuurtjes - antivries/water

Bericht door pietje »

Beste Andreas.
Over de vraag hoeveel water er in gaat kijk je onder techniek en dan instructie boeken en dan het type trekker op zoeken. En daar staat de hoeveelheid water wel = 8,5 Liter.

Groeten. Pietje.

fergie
Contacteer:

Re: de temperatuurtjes - antivries/water

Bericht door fergie »

Hello Allemaal,

Anders emmer met maatverdeling, leeg laten lopen en vlak neerzetten en aflezen !.

Groetjes,

René.

PS. 4 cylinders 8,5L, 3-cylinder 6 liter (4cyl lamp olie 9,66L maar die heeft niemand hier toch ?)
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie