Hallo,
wie heeft er ervaring met het aanslepen van een MF35. Of wel hoeveel kracht kost dat eigenlijk. Is dit veel meer dan het aanslepen van een auto? is dit gelijk dan kan de 806 diesel ervoor zetten, zo niet moet ik een tractor gaan halen
Hendrik-Jan
aanslepen MF35
Moderators: Tony, fergie, admin
-
aanslepen MF35
MF 35 snmy 1962
Re: aanslepen MF35
Dag Hendrik Jan,
vraagt weinig trekkracht, zet hem maar in de hoogste versnelling. Nu heb je het minst last van de differentieel (achterbanden zullen niet dezelfde kant op draaien). Als het een diesel is zal het je verbazen hoe snel ie aanslaat. Gr Symen.
vraagt weinig trekkracht, zet hem maar in de hoogste versnelling. Nu heb je het minst last van de differentieel (achterbanden zullen niet dezelfde kant op draaien). Als het een diesel is zal het je verbazen hoe snel ie aanslaat. Gr Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.
Make time for your hobby!
Make time for your hobby!
-
hoi
Koppeling van de auto kan er uit gaan, je zul niet de eerste zijn...zal ook aan de technische staat liggen..
mvg hans eshuis
Koppeling van de auto kan er uit gaan, je zul niet de eerste zijn...zal ook aan de technische staat liggen..
mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
-
- Contacteer:
Hello Allemaal,
Aanslepen lukt ook met een auto maar :
1 de auto zou liefst veel meer dan een ton moeten wegen om genoeg moment te creeren.
2 bij een lichte wagen de snelheid wat opvoeren en de koppeling in de auto intrappen als die op de trekker wordt los gelaten.
Wil je de trekker blijven slepen terwijl die niet aanslaat is het handig dat met een forse 4x4 of een trekker te doen omdat de aandrijving daarvan het wel uit houdt. Pk's is niet het enige wat telt in deze maar uithouden van de aandrijflijn wel. Een voordeel is wel te behalen door het heuvel af te doen maar ik dacht niet dat die in NL veel voorkomen anders dan limburg en omgeving. (in welk geval je dus absoluut werkende remmen nodig hebt !)
Groetjes,
René.
Aanslepen lukt ook met een auto maar :
1 de auto zou liefst veel meer dan een ton moeten wegen om genoeg moment te creeren.
2 bij een lichte wagen de snelheid wat opvoeren en de koppeling in de auto intrappen als die op de trekker wordt los gelaten.
Wil je de trekker blijven slepen terwijl die niet aanslaat is het handig dat met een forse 4x4 of een trekker te doen omdat de aandrijving daarvan het wel uit houdt. Pk's is niet het enige wat telt in deze maar uithouden van de aandrijflijn wel. Een voordeel is wel te behalen door het heuvel af te doen maar ik dacht niet dat die in NL veel voorkomen anders dan limburg en omgeving. (in welk geval je dus absoluut werkende remmen nodig hebt !)
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
Hallo,
mijn auto weegt 1600 kg en heeft ook geen probleem met een caravan van 1300 kg.
Ik ga wel de tractor van mijn oom halen. dat lijkt me slimmer.
Hendrik-Jan
mijn auto weegt 1600 kg en heeft ook geen probleem met een caravan van 1300 kg.
Ik ga wel de tractor van mijn oom halen. dat lijkt me slimmer.
Hendrik-Jan
MF 35 snmy 1962
Goeie-dag
Ik ben sjoerd
ben net aangemeld
wou even zeggen dat je bij het aanslepen voor je de koppeling op laat komen het enorm scheelt met aanslaan als de motor goed gegloeid is.
Sjoerd Wartena mf 35 3cil-en 4-cil-fergusonploeg 2schaar en grondbak+wagen
Ik ben sjoerd
ben net aangemeld
wou even zeggen dat je bij het aanslepen voor je de koppeling op laat komen het enorm scheelt met aanslaan als de motor goed gegloeid is.
Sjoerd Wartena mf 35 3cil-en 4-cil-fergusonploeg 2schaar en grondbak+wagen