Hallo,
Weet er soms iemand waarom bij (massey) ferguson de pedalen verticaal ingedrukt moeten worden? Bij vele andere merken moet je de pedalen, net zoals de gaspedaal bij (massey) ferguson), naar voor drukken. Dit is toch gemakkelijker.
Groetjes,
Jeroen
Stand pedalen
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Site Admin
- Contacteer:
Beste Jeroen,
Bij de modernere MF trekkers moet je de pedalen ook naar voren bedienen zoals in een auto. Bij oudere modelen moet je inderdaad de pedalen naar beneden in trappen.
Dit is bij heel veel oude trekkers overigens het geval. Waarom dit is gedaan weet ik niet precies.
Bij de modernere MF trekkers moet je de pedalen ook naar voren bedienen zoals in een auto. Bij oudere modelen moet je inderdaad de pedalen naar beneden in trappen.
Dit is bij heel veel oude trekkers overigens het geval. Waarom dit is gedaan weet ik niet precies.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
-
- Contacteer:
Hello Jeroen,
Ik vermoed omdat je dan een langere heftboom aan zo'n pendaal kon maken wat je nodig hebt om de niet zo efficiente remmen toch tot prestatie's te dwingen. Daarbij komt dat je er beter op kunt staan door de lange hefboom kantelt het pendaal namelijk minder. Las but not least, het voorkomt dat de as waar het pendaal op draaid door de versnellingsbak moet lopen. Een ander bekend (blauw) merk heeft namelijk nogal wat lekaage problemen met een koppelings as die in de bak loopt.
Groetjes,
René.
Ik vermoed omdat je dan een langere heftboom aan zo'n pendaal kon maken wat je nodig hebt om de niet zo efficiente remmen toch tot prestatie's te dwingen. Daarbij komt dat je er beter op kunt staan door de lange hefboom kantelt het pendaal namelijk minder. Las but not least, het voorkomt dat de as waar het pendaal op draaid door de versnellingsbak moet lopen. Een ander bekend (blauw) merk heeft namelijk nogal wat lekaage problemen met een koppelings as die in de bak loopt.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....