Schone mf. Fijn karreke ook, kan da kiepen?
Ene kameraad van mij heeft ook zo ene mf148. Tzijn precies dezelfde dan ne 135 maar ik vind die 148 fijner om op te stappen, die heeft zone spacer tussen zijn transmissiehuis steken en dan hebt ge toch iets meer plaats.
Dit karretje is al zeer oud, het is zo een omgebouwde "driewielkar". Voor ze bij ons kwam (ook al een 40 jaar geleden) heeft ze eerst nog jaren buiten gestaan. Een jaar of drie geleden hebben we ze eens volledig herstelt, de as was bijna van de kar geroest en de planken van de bodem rot. Het karretje kan manueel gekipt worden maar dan moet je wel wat meer gewicht naar achter hebben. Dit is dan weer vervelend bij het rijden want de kar heft dan steeds de trekker wat op vanachter waardoor je minder grip krijgt. Achteruit rijden is sowieso al moeilijk. Al bij al wel een goeie hulp, kan toch een 3.5ton vervoeren.
Het grijs van de trekker is ooit eens met de hand herschilderd door mijn grootmouder. Het wel de bedoeling om hem eens mooi te herspuiten in de originele kleuren. Hij rijdt trouwens zeer goed.
Geen probleem hoor, alleen als je er een laat gaan dan weet je het wel.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....