MF FF30 houdt in

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
andries raven
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 31 mar 2010 19:45

MF FF30 houdt in

Bericht door andries raven »

Hallo,

Ik heb nu zo'n vier maanden een 'gloednieuwe' MF FF30DS, en ik heb daar een vraag over. Als ik de trekker behoorlijk belast, zoals met een maaier van 1.5 meter breed, dan houdt de trekker na verloop van tijd in, totdat hij het helemaal niet meer trekt. Is dit een bekend fenomeen, doe ik iets verkeerd, kan het zijn dat de trekker 'op drie poten' loopt en hoe kan ik dat eventueel checken? Bij stationair draait de motor regelmatig, bij half- en volgas onregelmatig...

Ik hoor graag,

met vriendelijke groet,

Andries Raven
www.moulindesjarasses.com

admin
Site Admin
Berichten: 2323
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: MF FF30 houdt in

Bericht door admin »

Andries,

Het eerste waar ik aan denk, is een verstopping in de brandstof toevoer of "vacuum" zuigen in de brandstof tank. Ik heb zo iets ook gehad en toen zat er bij mij een leiding helemaal dicht.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: MF FF30 houdt in

Bericht door fergie »

Hello Andries,

Kan twee oorzaken hebben. De eerste gedachte gaat naar brandstof filters die vol water/rommel zitten en bij stevige dorst tijdens zware belasting zuigt hij dan de filters helemaal dicht. 'T kan meestal dan ook geen kwaad de tank en alle leidingen even schoon te maken door de leidingen met perslucht tegen de normale richting in door te blazen (vooral de uitlaat van de tanks) en de tanks met bv. benzine even flink schudden en dan uit laten lekken.

Ander probleem kan zijn de kleppen. Als de speling te krap is kan een klep niet sluiten waardoor je compressie verlies krijgt en dus ook vermogens verlies. Zal vaak ook andere geluiden en mogelijk rook geven.

Een motor die niet goed op alle cylinders loopt is te controleren door de verstuiver leidingen een voor een even los te draaien tijdens het lopen. Als bij een cylinder het effect anders en/of minder is is er met die cylinder wat mis. Dat kan dan eventueel een te strak staande klep of defecte/versleten verstuiver zijn.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie