weet er iemand welke maat van bouten erin moeten om een trekhaak te zetten
het betreft de bouten (4 stuks) onderaan de trekker achteraan van een tf 20
alvast bedankt op voorhand
freddy
boutmaat
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Contacteer:
Re: boutmaat
Hello Freddy,
Het is beter daar tapeinden en moeren voor te gebruiken, die zijn ook bij vrijwel iedere leverancier nu wel te verkrijgen. De draad is 5/8" UNC en de tapeinden hebben dan unc en UNF draad. Door de UNF draad krijg je een veel hogere trekkracht en blijft het beter vast zitten. Ik heb in het verleden UNC bouten gebruikt maar die rammelen toch los.
Overigens met uitzondering van enkele in de brandstof toevoer zijn alle schroefdraaden in de engelse TE, FE en tot ver in de 100en series van de UNC/UNF soort. Voor franse is dat deels waar.
Groetjes,
René.
Uitleg UNF/UNC : Unified(gestandariseerd National (nationaal (amerika)) Course (grof) Fine (fijn)
Het is beter daar tapeinden en moeren voor te gebruiken, die zijn ook bij vrijwel iedere leverancier nu wel te verkrijgen. De draad is 5/8" UNC en de tapeinden hebben dan unc en UNF draad. Door de UNF draad krijg je een veel hogere trekkracht en blijft het beter vast zitten. Ik heb in het verleden UNC bouten gebruikt maar die rammelen toch los.
Overigens met uitzondering van enkele in de brandstof toevoer zijn alle schroefdraaden in de engelse TE, FE en tot ver in de 100en series van de UNC/UNF soort. Voor franse is dat deels waar.
Groetjes,
René.
Uitleg UNF/UNC : Unified(gestandariseerd National (nationaal (amerika)) Course (grof) Fine (fijn)
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....