Beste ,
Is er een manier om na te gaan of de timing van de zuigers , kleppen en inspuitmoment van de dieselinjectoren correct afgesteld is bij een TEF20 , zonder de volledige vooras en het timingdeksel af te nemen ?
Kun je met een injector te verwijderen weten of de zuiger op zijn bovenste dode punt zit via een tool of zo ?
dank alvast .
TEF 20 : afstemming cilinders-kleppen-inspuiting
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: TEF 20 : afstemming cilinders-kleppen-inspuiting
Hello Mario,
Kleppentiming controleren is alleen te doen met de motor gescheiden van de bak of middels een zeer omslagtige procedure Op zich zal daar echter niet zoveel aan mankeren. Om het te corrigeren is zondermeer deels demonteren voor nodig.
Inspuit timing zie : viewtopic.php?f=6&t=193 (FAQ afdeling)
Stel wel eerst even de ketting op spanning. Daarvoor de borgmoer los van de stelbout aan de zijkant van de ketting kast. Draai de bout vervolgens uit de motor en maak die goed schoon. Vervolgens draai je de bout er weer in tot je die met de ! hand ! niet strakker kunt aandraaien. Dan draai je de bout twee hele slagen terug. Ter controle, de motor moet met de bout aangedraaid niet makkelijk rond willen (decompressie vol aan en aan de fin draaiend). Na terug draaien moet dat wel weer kunnen.
Groetjes,
René.
Kleppentiming controleren is alleen te doen met de motor gescheiden van de bak of middels een zeer omslagtige procedure Op zich zal daar echter niet zoveel aan mankeren. Om het te corrigeren is zondermeer deels demonteren voor nodig.
Inspuit timing zie : viewtopic.php?f=6&t=193 (FAQ afdeling)
Stel wel eerst even de ketting op spanning. Daarvoor de borgmoer los van de stelbout aan de zijkant van de ketting kast. Draai de bout vervolgens uit de motor en maak die goed schoon. Vervolgens draai je de bout er weer in tot je die met de ! hand ! niet strakker kunt aandraaien. Dan draai je de bout twee hele slagen terug. Ter controle, de motor moet met de bout aangedraaid niet makkelijk rond willen (decompressie vol aan en aan de fin draaiend). Na terug draaien moet dat wel weer kunnen.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....