In princiepe is het een 35X als de motor een A3.152X van de firma perkins is. Is het de 3.152 (of 3a152)van de zelfde firma is het dus geen X. Verschil tussen de motoren is eenvoudig te zien aan de dynamo steun :

Dit is de steun op een 3.152, twee losse beugeltjes.

Dit is de steun op de A3.152, een stuk.
Er is echter een maar aan deze regel. De eerste X motoren hadden nog de losse beugeltjes. Als het dus een vroege is dus kort na serie nummer 302413 te vinden op het dashboard plaatje kan deze regel dus fout zijn. Dan is het enige verschil naast het motor type het aantal toeren dat hij loopt. Een X motor haalt 2450 onbalast terwijl de gewone het met 2200 moet doen.
Er zijn diverse mythes over een 35X. Een van de meer hardnekkige is dat een 35X een dif-lock moet hebben. Dat is echter een optie geweest af fabriek voor alle versies van de 35. Dat geld dus ook voor de 35X. Wel lijkt het er op dat de toenmalige importeur Motrac de 35X hier in nederland altijd mét het diff-lock leverde. Een uit duitsland geimporteerde x kan dus best zonder zijn geleverd.
Groetjes,
René.