starten

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
wjanssen

starten

Bericht door wjanssen »

hallo ik heb een vraag over het starten van mijn MF 130 deze start moeilijk ik zet de handgas helemaal open gloei dan goed voor dan slaat hij moeilijk aan en dan rookt hij zwarte rook deze gaat dan snel weg en rookt dan niet meer en loopt dan goed als ik hem dan afzet en start slaat hij meteen aan wat kan dit zijn groeten willy

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Onze 148 wordt steeds gestart zonder gas te geven, gewoon stationair gas. Voorgloeien doen we ook enkel als het zeer koud is.
Zwarte rook is dat niet door te veel brandstof? Dus minder gas is minder brandstof is minder rook. Ben ik juist?

Jeroen

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Beste Heer Jansen,

Een MF 130 mag bij een werkende voorgloeihulp maar 5 seconden voorgegloeid worden. Veel korter of veel langer doet deze trekker slecht starten. Het lange voorgloeien zou gedeeltelijk de zwarte rook kunnen verklaren. Volgas starten is nooit goed. Halfgas zou genoeg moeten zijn.

Het schijnt dat dit type motor ook zwart rookt als je na een periode stationair draaien plotseling gas geeft. Dit heb ik al van twee andere eigenaren gehoord.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie