Ik heb weer een volgend probleem, deze keer lekt er diesel (vrij veel vindt ik) bij de verstuiver die het kortst bij de bestuurder zit en er lekt ook diesel bij een retourleiding van het koelwater (Zie de foto's)
Kan ik diet simpel oplosen of zal ik hem uit elkaar moeten draaien?
Mvg Jordy
Hier de links naar de foto's (heb de links even omgezet naar foto's op het forum, René de Bruin)
Lekkage in diesel lijdingen is meestal niet op te lossen door een beetje aandraaien. De delen dichten niet meer af omdat er vuil tussen zit of de metalen zijn hard geworden. Even los halen en de delen goed schoon maken en eventueel afdichringen en dergelijke uitgloeien zodat het metaal weer zacht wordt. Als dat niet helpt vernieuwen.
Groetjes,
René de Bruin.
PS. foto's hier plaatsen is dus mogelijk door de juiste codes te gebruiken, zie de post hierover in de FAQ afdeling. In dit geval kun je meteen mooi zien wat er gebeurt met te grote foto's, graag smaller dan 550 pixels maken !
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....