tef wil niet lopen

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

daan

Bericht door daan »

hij heeft tien minuten gelopen, ik gloei niet voor( de schakelaar werkt niet) en kigasspomp is op mijn tef niet aanwezig. extra brandstof pomp was tijdens het lopen in gedrukt, met starten probeer ik bijde.

ik ben vandaag nog eens bij de mf dealer langs geweest. deze had in hun afstelboekje staan dat de brandstofpomp voor een tef op 30 graden voor b.d.p moet staan. ? weet jij hier iets van

groeten
Daan Reiling

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Daan,

Die 30º is de afstel stand van de krukas zoals in het afstel verhaal wordt gegeven. Dit is eigenlijk een "start punt" voor de echte afstelling die 26 of 32 is naar gelang welk motor nummer je hebt. De dealer zal eens een stukje verder moeten lezen om te zien dat het verhall zoals ik beschreven heb wel het juiste verhaal is. Als je een motor op 30167 zet die eigenlijk op 26 of 32 moet staat gaat het in ieder geval niet goed.

Het is dat ik geen tijd heb om naar je toe te komen !. Mischien iemand anders in de buurt van Daarlerveen die je kan helpen ?.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

daan

Bericht door daan »

kan het dan zijn dat mijn tef op 32 graden afgestelt moet worden in de plaats van 26

groeten
Daan Reiling

daan

Bericht door daan »

heb net nog eens op mijn motor gekeken en gezien dat het serie nummer van mijn motor is: SA87102E

dit lijkt mij voor SA109124 te liggen dus moet de timing op 32 graden worden afgestelt en niet op 26

klopt dit?

groeten
Daan Reiling

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Daan,

Da's correct, waarom dan op 26 graden gezet ?. Dat verklaard wel waarom je het ding niet gestart krijgt, 4 graden is een hoop voor een diesel zeker als hij te laat staat. Ik ben bezig de procedure in de FAQ te zetten, even geduld dus.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Daan,

Ik heb de hele procedure nu in de FAQ staan !.

Groetjes,

René.

daan

Bericht door daan »

tef is net terug van lmb. hij loop weer maar schommelt heel erg in de toeren volgens lmb ligt dit aan de brandstofpomp kan dat kloppen

groeten
daan reiling

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Daan,

Dat klopt deels. De regulateur maakt namelijk deel uit van de pomp. Het deel waar het om gaat is de dikke pot aan het eind waar een pijp aan zit die naar de klep in de inlaat loopt. Daar zit het membraam in. Er zijn een paar dingen die dit kunnen veroorzaken. Op de pot zit een paddestoeltje geschroeft. Dit is een filter en bedoeld om die kant van het membraam aan de normale luchtdruk bloot te stellen zonder dat er troep in komt. Schroeft die er af en leg het ding een paar dagen in diesel, daarna met perslucht uitblazen en controleren of je er vrij door kunt blazen.

Tweede ding is het stationair "anti jengel" deel. Er zit aan de pomp een hevel die je kunt bewegen door aan de gashendel te draaien. Ding zit in een klein huisje wat met 2 boutjes vast zit. Als het asje daarvan ruimte heeft kan het nodig zijn dit opnieuw af te stellen. De het kogel gewricht achter het carter ontluchtings filter is vrij draaiend op de stang. Door dus de borg moer van het gewricht waar je wel bij kan even te lossen en dan de stang te draaien kun je de lengte van de stang veranderen en dus het ding afstellen. Ik denk dat je die stang langer zult moeten maken. Overigens, als hij koud is willen ze allemaal wel jengelen, als hij warm is moet het over zijn. Afstellen dus bij warme motor.

Groetjes,

René.

Plaats reactie