Kleurcode ferguson ted Vliegtuigtrekker

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

richardploeg

Re: Kleurcode ferguson ted Vliegtuigtrekker

Bericht door richardploeg »

Gewoon grijs maken dus :P
Groetjes Richard.

Ferguson TED P3 1950 - Ferguson TED 20 1950 - Ferguson Butterfly Plough - Ferguson Belt Pulley - Ferguson Subsoiler - Massey Ferguson 3 Furrow Plough - Massey Ferguson 198 Bar Mower

Pa heeft een MF 65 MK1

Sluismolenaar

Bericht door Sluismolenaar »

Gewoon grijs maken...
Of toch eerst op diverse plekken op de trekker met een stukje schuurpapier eens kijken wat voor kleuren verf er onder zitten? Gewoon een rondje schuren tot het kale metaal, dan krijg je een soort toverbal aan de rand. Als het een standaard TED is geweest zal grijs de onderste laag zijn (afgezien van de grondverf dan, die kan misschien afwijken?).
Als het een industrie-trekker is geweest kan-ie vanaf standaard grijs zijn overgespoten in geel, af fabriek, begreep ik van een eerdere draad uit reacties van ik meen Fergie (René de Bruin).

Overigens, als vliegtuigtrekker zou ik verwachten dat-ie misschien andere spatborden gehad zou hebben, die meer over de band steken. Kan voor een industrie misschien ook wel...

Ik begrijp dat je grootvader de trekker indertijd gekocht heeft, maar is dat lang geleden en voor gebruik op zijn eigen boerderij?

Groeten,
Andreas
Groeten,
Andreas
----
MF35/4 1958, PZ CM135 cyclomaaier, grondbakje, 2-wielige kar, Vicon Acrobaat
TEF-20 1955 ongerestaureerd met Schukken maaibalk = verkocht :(

richardploeg

Iedereen bedankt voor jullie reacties.
Ik zal al jullie tips eens uitproberen en
de resultaten op dit topic neerzetten.

De trekker is inderdaad gebruikt voor het werk
op de boerderij, maar wel vrij kort want er kwam al snel een massey ferguson 35x
en deze nam het werk over samen met een steyer 188

groeten richard
Groetjes Richard.

Ferguson TED P3 1950 - Ferguson TED 20 1950 - Ferguson Butterfly Plough - Ferguson Belt Pulley - Ferguson Subsoiler - Massey Ferguson 3 Furrow Plough - Massey Ferguson 198 Bar Mower

Pa heeft een MF 65 MK1

Symen

Bericht door Symen »

Richard,

ben je er al achter als er nu brede of gewone remtrommels aan zitten? Leidingen kon je niet vinden, dan zal het toch wel een normale mechanische rem zijn. Hier even een plaatje van dubbele remmen. Heb ze net weer in elkaar. Nieuwe voeringen en cilinderrubbers.
Mijn Tef waar deze remmen op zitten was overigens niet geel.
dubbelremkl.jpg
dubbelremkl.jpg (100.87 KiB) 7732 keer bekeken
Gr Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

Make time for your hobby!

richardploeg

Hallo symen,

Ja ik heb het normale mechanise remsysteem.
Dus een gewone ted.
Z,n 'geboortejaar' is 18 08 52.
Dat staat tenminste op het huis van de hydrualische pomp.

Helaas geen speciale industrietrekker dus.
Ik weet alleen echt niet waar die gele kleur vandaan komt.
M,n opa zei tegen me dat de trekker grijs was toen hij hem kocht, maar de motorkap rood.
Dus waarschijnlijk laat ik de motorkap dan ook rood spuiten en het chassis gewoon grijs.
Of hebben jullie nog ideeën over die gele kleur?
Groeten Richard.
Groetjes Richard.

Pa heeft een MF 65 MK1

Symen

Bericht door Symen »

Hoi Richard,

idd jammer dat het geen industrieversie is. De gele kleur zal net wat Gerrit zegt, later overgespoten zijn. Zal in de wegenbouw of zo gebruikt zijn.
De voorloper van de Ferguson TE; de Ford Ferguson, had ook een industrieversie. Deze werd de Moto Tug genoemd. Deze werd in Amerika veel als vliegtuigtrekker gebruikt. Daar zullen echt heel weinig meer van zijn. Hierbij een foto. Staat in Engeland in een museum.
Ford Ferguson Moto-Tug.JPG
Ford Ferguson Moto-Tug.JPG (35.58 KiB) 7721 keer bekeken
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

richardploeg

http://pictures.tractorfan.nl/groot/m/m ... rguson.jpg

Maar waar komt de kleur van deze trekker vandaan dan?
De eigenaar zette onder zijn foto dat het een industrie versie is.
Ben toch erg benieuwd.
(open de link)
Groetjes Richard.

Pa heeft een MF 65 MK1

Symen

Bericht door Symen »

Richard,

zolang er geen dubbele remmen, of spiegels, of claxons, of bumpers, of hoekige of voorspatscherms opzitten, heeft de Fergusontrekker niets met industrie te maken. De kleur van deze TED heeft ook niets met industrie te maken. De gele verf zou namelijk op de delen moeten zitten die hier niet geel zijn! Dit is mijn mening. Gr Symen.

ferguson25

Bericht door ferguson25 »

http://www.annatefka.com/mf_foto/mf_te_34.htm

hier is een link naar een foto van een industrie trekker

richardploeg

Ferguson,

Die link had gerrit al een keer gestuurd.
Ik weet voldoende.
Bedankt!
Groetjes Richard.

Pa heeft een MF 65 MK1

Tulltefje

Bericht door Tulltefje »

Over vervangen oliekeerring achteraslager.
Ik heb een vervangingskeerring gekocht in Oudega, moet hem nog monteren. Je vervangt dan alleen de buitenste keerring maar klemring hoeft dan niet vervangen te worden.
Succes
Tulltefje

Plaats reactie