versnellingsbak
Moderators: Tony, fergie, admin
versnellingsbak
versnellingsbak
Mijn 35x zit vast in zijn achteruit de pook wil niet meer heen enweer .
DE aftakas doet hetnog wel de hoge enlage giering doet het ook nog.
wie een oplossing weet laat het even weten
Mijn 35x zit vast in zijn achteruit de pook wil niet meer heen enweer .
DE aftakas doet hetnog wel de hoge enlage giering doet het ook nog.
wie een oplossing weet laat het even weten
-
- Contacteer:
Hello Arie,
Staat in een versnelling en de pook er naast. Gebeurt naar verluid vaker als je probeerd schumacher na te doen op een 35. Volgens wat mij verteld is kun je het zien via het olie vulgat naast de pook en moet het middels een schroevendraaier mogelijk zijn de zaak weer in lijn te krijgen. Als dat niet wil de pook er af en dan de selectors weer in neutraal zetten, dan pook er weer op.
Groetjes,
René.
Staat in een versnelling en de pook er naast. Gebeurt naar verluid vaker als je probeerd schumacher na te doen op een 35. Volgens wat mij verteld is kun je het zien via het olie vulgat naast de pook en moet het middels een schroevendraaier mogelijk zijn de zaak weer in lijn te krijgen. Als dat niet wil de pook er af en dan de selectors weer in neutraal zetten, dan pook er weer op.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
- Contacteer:
Hallo boer bart
Bij mij heeft deversnellings pook al twee keer vastgezeten,het is zeer vervelend en seeds op het verkeerde moment.
Door de oliedop naast de versnellings pook los te maken en daarna met een grote schroevendraaier wat met de tandwielen te rommelen is het mij al twee keer gelukt.
GR.ARIE
Bij mij heeft deversnellings pook al twee keer vastgezeten,het is zeer vervelend en seeds op het verkeerde moment.
Door de oliedop naast de versnellings pook los te maken en daarna met een grote schroevendraaier wat met de tandwielen te rommelen is het mij al twee keer gelukt.
GR.ARIE
Hallo,
Met onze mf 148 hebben we dit ook al mee gemaakt. Zo is mijn grootvader ooit eens achteruit van het veld naar huis moeten komen
Volgens mij heb je dit probleem als je de pook naar boven trekt terwijl hij in achteruit zit.
En om op te lossen, zoals al gezegd: lang de olievuldop met een schroevendraaier wat proberen en met de pook zelf ook wat op gevoel bewegen.
Veel succes
Met onze mf 148 hebben we dit ook al mee gemaakt. Zo is mijn grootvader ooit eens achteruit van het veld naar huis moeten komen

En om op te lossen, zoals al gezegd: lang de olievuldop met een schroevendraaier wat proberen en met de pook zelf ook wat op gevoel bewegen.
Veel succes
-
- Contacteer:
Nou, gisteren had ik wat tijd over om mij even te verdiepen in de versnellingsbak. Dop eraf en eerst gekeken naar de glijrichting van de tandwielen door de pook wat te bewegen.Vervolgens heb ik de kleine pook vrij gezet om daarna met een schroevedraaier geprobeerd wat te bewegen wat niet lukte.Vervolgens heb ik een koevoet gepakt en tegen de grote tandwiel (de linker) gedrukt naar links en gelijktijdig met de pook gerappeld en hij floepte gelijk weer in positie. Het klinkt wel wat grof maar in principe heb ik haast geen kracht gezet. Het hele euvel kwam inderdaad omdat ik wat te snel wou.Ach ja je leert het meeste van je eigen fouten.Iedereen bedankt voor de info.
De hobby goes on.
De hobby goes on.
Boer zonder grond.
-
- Site Admin
- Contacteer:
Beste Hobby Boer Bart,
Gefeliciteerd met je succes. Dit is inderdaad een redelijk voorkomend euvel bij oudere (Massey) Ferguson bakken. De oplossing is in bijna alle hetzelfde. Precies zoals jij beschrijft. Na verloop van tijd komt er wat slijtage op de pook en kun je wat gemakkelijker dit probleem krijgen.
En inderdaad zoals je al gemerkt hebt, zijn deze versnellingsbakken niet geschikt om als een rally coureur mee te schakelen. Maar zeg nu zelf, we rijden toch geen trekker omdat we als eerste thuis willen zijn.
Gefeliciteerd met je succes. Dit is inderdaad een redelijk voorkomend euvel bij oudere (Massey) Ferguson bakken. De oplossing is in bijna alle hetzelfde. Precies zoals jij beschrijft. Na verloop van tijd komt er wat slijtage op de pook en kun je wat gemakkelijker dit probleem krijgen.
En inderdaad zoals je al gemerkt hebt, zijn deze versnellingsbakken niet geschikt om als een rally coureur mee te schakelen. Maar zeg nu zelf, we rijden toch geen trekker omdat we als eerste thuis willen zijn.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger