Drijfstang lagers mf 30

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
d n beiert

Drijfstang lagers mf 30

Bericht door d n beiert »

Heb een vraagje over een perkins A4.107 motor.
Ik heb hiervoor nieuwe drijfstang lagerschalen en zuigerpenbussen bestelt,
de zuigerpenbussen die er uit komen hebben een perkins nummer 31.134.126 en de nieuwe 31.134.146 met daarbij 050.
Het oude nummer was volgens de leverancier niet te bestellen.
Na het in persen van deze bussen kan ik de zuigerpen niet monteren, de leverancier zegt dat ik deze gewoon kan hoonen.
Klopt dit, het is een gedeelde bus of weet iemand of het oude nummer ook nog te bestellen is

gr. Jeroen

fergie
Contacteer:

Re: Drijfstang lagers mf 30

Bericht door fergie »

Hello Jeroen,

.050 is de 5e ondermaat. Omdat die busjes een stalen kern hebben is er na ruimen geen lager metaal meer aanwezig. (honen werkt voor hondertsten, niet voor tienden). Je hebt er dus niets aan tenzij je ondermaats zuigerpennen gebruikt.(en zuigers met een ondermaats gat).

Heb je de nieuwe pennen gepast in de oude busjes ?. Meestal werkt dat prima, de pen slijt meer dan de busjes,

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

d n beiert

Rene,

Bedankt voor de snelle reactie, ik ga kijken wat dat brengt.
Ik laat het nog weten

gr jeroen

d n beiert

René

Heb vandaag de oude drijfstangbusjes terug geplaatst en de nieuwe pennen gemonteerd,
ik meet nu een speling van ongeveer 0.09 mm. De zuigers zijn nu ook wat te "kantelen" t.o.v de drijfstangen.
Is deze speling nog aanvaardbaar, of moet ik toch op andere busjes uit?

groeten Jeroen

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Jeroen,

Hoe heb je die 0,09 mm gemeten ?.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

d n beiert

Rene,

Heb eerst met een mircrometer de bussen nagemeten ik kom op +/-23.89 aan de buitenkanten van de bussen en 23.85 in het midden van de bus, de nieuwe pennen zijn 23.80.
Ik heb de drijfstang aan een zuiger gemonteerd en deze drijfstang in de bankschroef gezet.
Nu kan ik de zuiger minimaal rechtlijnig bewegen t.o.v de drijfstang, maar bij het "kantelen" wordt de speling al groter.
Als je een doorsnede van de bussen zou maken dan zouden deze overdreven bol lopen.
Heb geprobeerd een foto erbij te plaatsen, maar dit wil nog niet zo lukken.

gr Jeroen

Plaats reactie