dynamo

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
koen

dynamo

Bericht door koen »

Hallo

Sinds kort is mijn dynamo stuk gegaan van mijn TEA uit 1950. Ik zou er graag een nieuwe opzetten, maar nu is mijn probleem dat het een 6volt is. Zijn deze nieuw nog te vinden? Ik heb van een kameraad wel een andere gekregen, maar hoe kan ik zien dat het een 6volt is? Op de mijne staat 7V, maar op die andere zie ik niets staan, wel staat er een pijltje op met daaronder 7s, duid dit op het voltage? of is dit nog iets anders.

Alvast bedankt

Groeten

Koen

fergie
Contacteer:

Re: dynamo

Bericht door fergie »

Hello Koen,

Een 6V dynamo is dikker dan een 12V, is van onder bevestigd en de spanbout zit ook onder de dynamo. Een 12V dynamo is dus dunner, is van boven bevestigd en je spant ze onder.

Er staat gegarandeerd ergens 6V op ingeslagen maar meestal niet aan de kant die je ziet als hij gemonteerd is. 6V dynamo's zijn moeilijk of niet te krijgen, in ieder geval niet nieuw. Echter defect zijn ze zelden, meestal alleen de koolborstels versleten of de regelaar stuk. Je kunt dus eens naar je lokale auto elekto service bedrijf gaan met de dynamo en de regelaar en ze laten controleren. Koolborstels zijn nog wel leverbaar, regelaars zijn we wel nieuw (alleen niet orginele uiterlijk).

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

S.Habing

Bericht door S.Habing »

Hallo Koen,

Ik kwam deze site net tegen misschien staat hier wat bij.

Groeten Sander

http://www.vintagetractorspares.co.uk/v ... ts/t20.pdf

hans eshuis

Bericht door hans eshuis »

hoi

Die regelaars zijn niet stuk te krijgen, op zijn continental zit een die vol water zat. schoonmaken en afstellen en klaar weer.

Alleen het juiste bedrijf vinden als je dit niet wilt zelf maken , sommige gooien ook alles standaard weg. Kan niet uit om te repareren...

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

Symen

Bericht door Symen »

Hallo Koen,

de regelateur van mijn 6 Volt Ferguson Continental was kapot. Heb een nieuwe gekocht bij HPS. Is wel iets anders. Bij de originele gaat de "stekker"door het frame. Bij de nieuwe moet je de draden onderlangs bevestigen. Controlelampje gaat nu wel uit, dus ga ik er van uit dat ie laadt. Lampje en regelateur beide van Lucas. Die lampjes van 4 euro zijn PRUT! Gr Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

Make time for your hobby!

koen

Bericht door koen »

De regulateur is bij mij 2jaar geleden al vervangen, dus zou het mij verwonderen dat die kapot is. Ik heb trouwens iemand het boeltje laten uitmeten en die zegt dat het de dynamo is die niet meer werkt.
Vorig jaar heb ik wel mijn batterij moeten activeren. Dit door er een 12volt batterij aan te leggen van een andere trekker (was een tip van de dealer). Zou daardoor de dynamo kapot kunnen zijn? deze is allesinds kort erna kapot gegaan.

hans eshuis

Bericht door hans eshuis »

hoi

symen weet je zeker dat het lampje van lucas is, ik heb wel eens andre prijzen gezien voor lucas.

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

Symen

Bericht door Symen »

Hans,

het Lukas lampje kost bij HPS 27 euro. De standaard lampjes kosten 4 euro.... Gr Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

Make time for your hobby!

Plaats reactie