23c
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: 23c
Hello Camaro,
Zit de motor in de trekker ?. Zo niet, staat er een TDC markering op het vliegwiel ?.
Groetjes,
René.
Zit de motor in de trekker ?. Zo niet, staat er een TDC markering op het vliegwiel ?.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Re: 23c
hallo Rene
leuk dat ik de zelfde dag nog antwoord krijg
de trekker zit in elkaar zal de vooras en radiateur er weer voor weg moeten halen
heb het samen met een kennis gedaan maar wil nu graag weten hoe de stand van de spie op[ de kruk as en de nokken as
tov de eerste cilinder en de brandstof pomp moet staan ik krijg nu namelijk niet de letter g goed op de brandstof pomp
omdat ik het hele blok uitelkaar heb gehad nieuw bussen en zuigers
andere kop heb ik laten vlakken
groet camaro
leuk dat ik de zelfde dag nog antwoord krijg
de trekker zit in elkaar zal de vooras en radiateur er weer voor weg moeten halen
heb het samen met een kennis gedaan maar wil nu graag weten hoe de stand van de spie op[ de kruk as en de nokken as
tov de eerste cilinder en de brandstof pomp moet staan ik krijg nu namelijk niet de letter g goed op de brandstof pomp
omdat ik het hele blok uitelkaar heb gehad nieuw bussen en zuigers
andere kop heb ik laten vlakken
groet camaro
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: 23c
Hello Camaro,
Welke kant de spie van kruk en nokkenas op staan weet ik zo niet, maar da's ook niet zo precies. Het handboek verteld wel dat je tijdens de procedure de krukas met de spie recht naar onder moet zetten maar da's ook niet een echt exacte methode. Bij de TEF (20C) staat er een TDC markering op het vliegwiel welke je met de middelste bout bovenaan het blok gelijk kunt zetten, da's natuurlijk exact genoeg. Vandaar dat ik vraag of dat bij de 23C ook zo is, 'T is al ff geleden dat ik die los had dus dat weet ik niet meer.
Groetjes,
René.
Welke kant de spie van kruk en nokkenas op staan weet ik zo niet, maar da's ook niet zo precies. Het handboek verteld wel dat je tijdens de procedure de krukas met de spie recht naar onder moet zetten maar da's ook niet een echt exacte methode. Bij de TEF (20C) staat er een TDC markering op het vliegwiel welke je met de middelste bout bovenaan het blok gelijk kunt zetten, da's natuurlijk exact genoeg. Vandaar dat ik vraag of dat bij de 23C ook zo is, 'T is al ff geleden dat ik die los had dus dat weet ik niet meer.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Re: 23c
hallo rene
wat ik wel weet is dat erop het blok aanvliegwiel kant een gaatje zit waar een boortje 6 mm in het vliegwiel past
als ik het goed heb moet dan de brangstofpomp op de letter g staan
bij mij mankeerd daar ongeveer 4mm aan en krijg de pomp niet op tijd dus
vanavond eerst een yamaha aan praat krijgen en morgen is de ferguson aan de beurt
bedankt voor je reactie
groet camaro
wat ik wel weet is dat erop het blok aanvliegwiel kant een gaatje zit waar een boortje 6 mm in het vliegwiel past
als ik het goed heb moet dan de brangstofpomp op de letter g staan
bij mij mankeerd daar ongeveer 4mm aan en krijg de pomp niet op tijd dus
vanavond eerst een yamaha aan praat krijgen en morgen is de ferguson aan de beurt
bedankt voor je reactie
groet camaro
Re: 23c
hallo ben bezig geweest met de mf
heb de cilnderkop en het deksel voor de distrb ketting er voor weg gehaald
heb de nokkenas en de krukas goed gezet.
op 17 graden voor tdp kan het boortje door het huis in het vliegwiel
dan staad de letter g ongeveer 4 mm het steepje op de circlip van de pomp
omdat ik het hele blok uit elkaar heb gehad, kan het zo wezen dat het tandwiel inhet huis met de olievuldop
1 tandje verkeert staat of maakt dat niet uit
graag reactie alvast bedankt
groeten en goeg weekend camaro
heb de cilnderkop en het deksel voor de distrb ketting er voor weg gehaald
heb de nokkenas en de krukas goed gezet.
op 17 graden voor tdp kan het boortje door het huis in het vliegwiel
dan staad de letter g ongeveer 4 mm het steepje op de circlip van de pomp
omdat ik het hele blok uit elkaar heb gehad, kan het zo wezen dat het tandwiel inhet huis met de olievuldop
1 tandje verkeert staat of maakt dat niet uit
graag reactie alvast bedankt
groeten en goeg weekend camaro
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: 23c
Hello Camaro,
Als je nokkenas behoorlijk verkeerd staat geeft dat verkeerde kleptiming, heb je nokkenas en tandwiel van elkaar gehad ?.
Als de spie in de krukas recht naar onder wijst moeten eventueele lijnen op de tandwielen in lijn zijn.
Als je de pomp aandrijving een tandje fout op de nokkenas hebt kun je inderdaad ongeveer een 4mm er naast zitten, da's ons ook overkomen.
Groetjes,
René.
Als je nokkenas behoorlijk verkeerd staat geeft dat verkeerde kleptiming, heb je nokkenas en tandwiel van elkaar gehad ?.
Als de spie in de krukas recht naar onder wijst moeten eventueele lijnen op de tandwielen in lijn zijn.
Als je de pomp aandrijving een tandje fout op de nokkenas hebt kun je inderdaad ongeveer een 4mm er naast zitten, da's ons ook overkomen.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Re: 23c
hallo rene
als ik de nokken as een tand voor uit of achteruit zet op de ketting
komen de kleppen tegen de zuigers
het moet haast wel het tand wiel op
de nokken as en het pomphuis tandwiel zijn
bedankt voor het mee denken
gr camaro
als ik de nokken as een tand voor uit of achteruit zet op de ketting
komen de kleppen tegen de zuigers
het moet haast wel het tand wiel op
de nokken as en het pomphuis tandwiel zijn
bedankt voor het mee denken
gr camaro
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010 19:29
Re: 23c
Hallo Camaro,
Ik had bij mijn 23c het tandwiel van de nokkenas ook een tandje verkeerd gelegd per ongeluk, maar dan kwamen de kleppen nog niet tegen de zuigers. Heb je één tandje op het tandwiel van de nokkenas of op dat van de krukas herlegd? Bij één tandje op de nokkenas is dat maar een halve ten opzichte van de krukas, want de nokkenas draait maar de helft van de toeren van de krukas. De letter g moet overeenkomen met het onderste streepje van de cirklipse in het pomphuis als je het vliegwiel blokkeerd met een staafje van 6mm, maar dat wist je al wel denk ik.
mvg,
Laurens
Ik had bij mijn 23c het tandwiel van de nokkenas ook een tandje verkeerd gelegd per ongeluk, maar dan kwamen de kleppen nog niet tegen de zuigers. Heb je één tandje op het tandwiel van de nokkenas of op dat van de krukas herlegd? Bij één tandje op de nokkenas is dat maar een halve ten opzichte van de krukas, want de nokkenas draait maar de helft van de toeren van de krukas. De letter g moet overeenkomen met het onderste streepje van de cirklipse in het pomphuis als je het vliegwiel blokkeerd met een staafje van 6mm, maar dat wist je al wel denk ik.
mvg,
Laurens
Ferguson 35 goudbuik '57, Allis-chalmers FD3 '63, Massey-ferguson 35 (3 cilinder)
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: 23c
Hello Camaro,
Het is ook mogelijk dat de circlip niet correct is gepositioneerd, ik hoor soms dat hij los zit. Controleer dat eventueel als je hem er toch weer af haalt, ik heb de mehode in de FAQ er bij gezet.
Groetjes,
René.
Het is ook mogelijk dat de circlip niet correct is gepositioneerd, ik hoor soms dat hij los zit. Controleer dat eventueel als je hem er toch weer af haalt, ik heb de mehode in de FAQ er bij gezet.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....