Verf verwijderen motor, versnellingsbak en achterbrug

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
mf35

Verf verwijderen motor, versnellingsbak en achterbrug

Bericht door mf35 »

Goedenavond,

Ik ben bezig met het restaureren van een mf 35.
Al het plaatwerk heb ik schoongemaakt, kaal geschuurd, en in de grondverf gezet.
Nu ben ik bij de motor, versnellingsbak, achterbrug een vooras aangekomen.
Hoe verwijderen jullie hier de oude verf/roest?

Ik heb alles al grond ontvet. Ook na enkele uren met een komborstel op de slijptol bezig geweest te zijn, kom ik erachter dat ik toch net niet in alle hoekjes en plekjes kan komen. Eigenlijk bij de motor vrijwel nergens.

In de FAQ lees ik dat stralen ten zeerste af te raden is.

Hoe doen jullie dit?

Alvast bedankt!!
Don't think about the rest, Massey Ferguson is simply the best!!

wpee

Re: Verf verwijderen motor, versnellingsbak en achterbrug

Bericht door wpee »

Met stralen kom je wel in alle hoekjes,
Je kan het voorzichtig doen en ander grit gebruiken. (zand, glas..)

Ik hoor wel eens dat het ook met een soort bakpoeder werkt, nooit geprobeert maar het schijnt dat het wel geen gaten blaast in dun plaatstaal of alu-legerigen.
http://www.sodablasting.com, maar er zijn meer internetsite met filmpjes etc

gr Wim

françois

Bericht door françois »

Je hebt ook een bijtend product van Tecnolit.
Je doet dit product op de trekker even laten intrekken en vervolgens met de hoge druk afspuiten.
Dit product is zeer efficiënt maar behoorlijk duur, ik dacht iets van 10 euro per liter. Ik heb mijn MF 35 hier ook mee gedaan en moet zeggen dat dit me de nodige uurtjes schuren heeft bespaart.

Groet

François
Ferguson TEA 20 1954, Ferguson TED 20 1955, Ferguson FF30GV 1958 en Massey-Ferguson 35 (TVO) 1959. Ferguson dorspoulie, originele Ferguson canvas cover A-TE-A68, Ferguson 12-AO-28 ploeg (USA), Ferguson cultivator 9-SKF-20 (Fr.), Ferguson B-JE-A20 earthscoop en Ferguson T-JE-A20 link box

mf35

Bericht door mf35 »

Bedankt voor de reacties.

Ik had zelf ook aan verfafbijt zitten denken, maar een kennis van mij raadde het af, want het zou slecht zijn voor je metaal.
Gebruiken meer mensen hier verfafbijt of iets soortgelijks? En hoe bevalt het jullie?
Of gebruiken jullie andere technieken?

Alvast bedankt.
Don't think about the rest, Massey Ferguson is simply the best!!

Laurens-MF

Bericht door Laurens-MF »

hallo,

Ik heb eens een keer verfafbijter gebruikt, maar daar was ik niet tevreden over. De verf begint dan op te frommelen, maar het is dan nog een hele hoop werk om die eraf te wrijven. Het beste is nog altijd (volgens mij) met de schuurborstel. Je kunt ook een schuurborstel op een handboormaschine zetten dan kan je al een stuk beter in hoekjes en kantjes. Daarmee heb ik deze week nog een hele MF 35 geschuurd.

mvg,

Laurens
Ferguson 35 goudbuik '57, Allis-chalmers FD3 '63, Massey-ferguson 35 (3 cilinder)

Plaats reactie