Plaatsen motor

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
erik.korte

Plaatsen motor

Bericht door erik.korte »

Heb geprobeerd om motorblok te plaatsen van 35 3 cil. m.b.v. een tractor met voorlader. De 2 kopelingsplaten zitten goed. Hier had ik een speciale as voor tijdens het monteren.
Ik krijg het blok er met geen mogelijkheid voor. Wat is hier aan de hand?

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Erik,

Je moet natuurlijk de "splines" in elkaar laten vallen. Als ik me niet vergis pakt de aftakas koppeling eerst, gewoon aftakas aan en dan het ding rond draaien. Om de rij koppeling te laten pakken de motor zelf rond draaien (verstuivers even los zodat je geen kompressie hebt. Een paar lijmklemmen om de zaak naar elkaar toe onder spanning te zetten helpt meestal ook geweldig.

Als je de koppelingen hebt gehad kan het nog zijn dat de as niet lekker in het toplager wil, controleer in ieder geval dat het toplager de juiste maat heeft en er geen braampjes aan de as stop zitten.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

erik.korte

Bericht door erik.korte »

Was een succes na veel stuntellen en hulp van 2 paspennen, helaas werkte de koppeling niet goed(vulplaatjes weggelaten op advies) Dus ligt weer vanelkaar. Poging 2 nog geen succes

Plaats reactie