Ik zelf vind deze periode altijd geschikt om eens rustig terug te kijken en plannen te maken voor het komende jaar.
Terugkijkend:
Samen met René (Fergie) en Tony een goede stand neergezet op de show van de KLW. Mijn thuisclub voor het oude ijzer. Helaas was het veel te warm voor de bezoekers. Zaterdagmiddag was er niets te beleven. Zondag was het gelukkig beter.
De motorkap van AnnaTEFka in de rode verf gezet. Ze begon al aardig bleek te zien. Helaas heeft ze niet meer aandacht kunnen krijgen door tijdgebrek.
In het voorjaar is heb ploegen niet doorgegaan. Ik het najaar wel gelukkig.
Ook heb ik het najaar nog gras gemaaid. Een heerlijke ervaring.
Een A3 scanner gekocht om folders sneller in te kunnen scannen.
Op de website een paar extra tractor folders geplaatst.
Het forum doet zijn functie goed. Mede dankzij alle bezoekers. Hiervoor mijn dank.
Voornemens:
Er staan diverse ingescande folders gereed om nabewerkt te worden en toegevoegd te worden aan de website. Dat moet dus lukken.
Volgend jaar wil ik ook een extra structuur toevoegen zodat de informatie op een andere manier beschikbaar komt. Hiermee heb ik twee jaar geleden al eens wat geëxperimenteerd. Helaas lukte dat toen niet door gebrek aan kennis. Nu lukt het wel en wordt het naar mijn zin. Je moet nog wel wat geduld hebben omdat dit erg veel tijd vraagt.
Of er volgend jaar weer een AnnaTEFka stand komt hangt af van de wijzigingen die de KLW wil doorvoeren op haar show. Dat wordt nog even afwachten dus. Zodra ik meer weet, meldt ik het op de website. Zelf sta ik wel heel positief tegen de voornemens van de KLW.
Ook het jaarlijkse voornemen om meer tijd te besteden aan AnnaTEFka zodat er nu echt eens voortgang gemaakt gaat worden met de restauratie van haar staat weer op het lijstje. Het zal mij benieuwen. Misschien moet ik maar eens hulp in gaan schakelen.
Meer ruimte maken in de stalling. Dus er moet nog wat oudijzer het veld gaan ruimen. Dat komt dus nog in forum te staan.
Terugblik 2010 ==> goede voornemens 2011
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Site Admin
- Contacteer:
Terugblik 2010 ==> goede voornemens 2011
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
-
- Contacteer:
Re: Terugblik 2010 ==> goede voornemens 2011
Hello Allemaal,
Vorigjaar had ik als voornemen het tussendoor klusje snel afmaken en dan de TEF afronden. Helaas kwam er meer tussendoor werk bij en door een scheiding in de familie is het tussendoor klusje nog niet af en de TEF al helemaal niet.
Dat wil niet zeggen dat het tegen valt. De motor voor m'n 1200 (het tussendoortje) is vrijwel geheel gereviseerd geworden ipv. er een ruil-motor van onbekende staat in te zetten. Ook al was dat een 1 stap voor en 2 achteruit verhaal met de nodige frustraties is het 't toch altijd weer waard als je het dan weer hoort lopen. Hij staat klaar voor de eerste start, ik hoop hem beging volgend jaar te horen draaien. Dan is het wachten op de aandrijflijn onderdelen om te zien of de zaak weer mobiel is. Dan is het tussendoortje eerst klaar en gaan we aan de TEF.
Verder dit afgelopen jaar gewerkt aan onze landrover(demontage), 1-assige wagen (as vervangen na een oepsje), een landrover gesloopt voor de buurman, de motor daaruit aan de loop gebracht en verder teveel klein grut om op te noemen.
Natuurlijk dit jaar naar Oldeholtpade geweest. De week er voor staan we altijd op de aangrenzende camping en help ik 's avonds met opbouwen. Weer enorm gezellig gehad, redelijk regenvrij. Panningen bezocht en daar een groep Engelsen ontmoet onderwie een man die ik vorig jaar reeds ontmoet had en die nu bestuurslid van de FOFH is geworden. Ook weer een aantal forum mensen ontmoet.
en de show in Nijnsel natuurlijk. Ondanks de bak en braad temperatuur ,verbrande nek en een wat tegenvallendd bezoekers aantal was het toch een leuke happening die ook voor volgendjaar wat mij betreft weer doorgaat.
Door onze hooipers te verkopen hebben we weer wat ruimte gekregen maar gelukkig geen oltimer spul bijgekocht dit jaar. Het is namelijk de bedoeling dat uiteindelijk alles binnen komt te staan en nu staan er nog 2 zaken buiten....
Voor volgendjaar heb ik in princiepe dezelfde voornemens en omdat we nu een jaar verder zijn en het "tussendoortje" niet zoveel werk meer is ga ik er van uit dat het dit keer gaat lukken. Ik begin nu maar vast met duimen denk ik........
Groetjes,
René.
Vorigjaar had ik als voornemen het tussendoor klusje snel afmaken en dan de TEF afronden. Helaas kwam er meer tussendoor werk bij en door een scheiding in de familie is het tussendoor klusje nog niet af en de TEF al helemaal niet.
Dat wil niet zeggen dat het tegen valt. De motor voor m'n 1200 (het tussendoortje) is vrijwel geheel gereviseerd geworden ipv. er een ruil-motor van onbekende staat in te zetten. Ook al was dat een 1 stap voor en 2 achteruit verhaal met de nodige frustraties is het 't toch altijd weer waard als je het dan weer hoort lopen. Hij staat klaar voor de eerste start, ik hoop hem beging volgend jaar te horen draaien. Dan is het wachten op de aandrijflijn onderdelen om te zien of de zaak weer mobiel is. Dan is het tussendoortje eerst klaar en gaan we aan de TEF.
Verder dit afgelopen jaar gewerkt aan onze landrover(demontage), 1-assige wagen (as vervangen na een oepsje), een landrover gesloopt voor de buurman, de motor daaruit aan de loop gebracht en verder teveel klein grut om op te noemen.
Natuurlijk dit jaar naar Oldeholtpade geweest. De week er voor staan we altijd op de aangrenzende camping en help ik 's avonds met opbouwen. Weer enorm gezellig gehad, redelijk regenvrij. Panningen bezocht en daar een groep Engelsen ontmoet onderwie een man die ik vorig jaar reeds ontmoet had en die nu bestuurslid van de FOFH is geworden. Ook weer een aantal forum mensen ontmoet.
en de show in Nijnsel natuurlijk. Ondanks de bak en braad temperatuur ,verbrande nek en een wat tegenvallendd bezoekers aantal was het toch een leuke happening die ook voor volgendjaar wat mij betreft weer doorgaat.
Door onze hooipers te verkopen hebben we weer wat ruimte gekregen maar gelukkig geen oltimer spul bijgekocht dit jaar. Het is namelijk de bedoeling dat uiteindelijk alles binnen komt te staan en nu staan er nog 2 zaken buiten....
Voor volgendjaar heb ik in princiepe dezelfde voornemens en omdat we nu een jaar verder zijn en het "tussendoortje" niet zoveel werk meer is ga ik er van uit dat het dit keer gaat lukken. Ik begin nu maar vast met duimen denk ik........
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
- Site Admin
- Contacteer:
Re: Terugblik 2010 ==> goede voornemens 2011
Het eerste deel van het voornemen is gelukt.
De folders die gereed stonden zijn op site geplaatst.
Er is een start gemaakt om de informatie die al op de site staat, per type weer te geven.
Dit was meerdere dagen werk om het voor elkaar te krijgen. Een mooie tijds besteding voor de dagen rondom kerst.
De folders die gereed stonden zijn op site geplaatst.
Er is een start gemaakt om de informatie die al op de site staat, per type weer te geven.
Dit was meerdere dagen werk om het voor elkaar te krijgen. Een mooie tijds besteding voor de dagen rondom kerst.
Groetjes Gerrit Preuter