ik heb mijn tefje uitelkaar gehaald om de krukas te laten slijpen, drijfstangschaaltjes waren weggesleten. Maar bij het demonteren heb ik nagelaten de tandwielen te merken.... ik zie op de krukastandwiel een merkteken, ook op de nokkenastandwiel, als ik deze tekens tegenoverelkaar draai staat cil 1 en 4 op het bovenste punt. op het tandwiel van de nokkenas zit ook een puntje ingeslagen op de tandwiel van de brandstofpomp ook, deze draai ik ook tegenoverelkaar. weet iemand of dit juist is, of kan iemand hier meer info over?
groeten mark dijkema
distributie afstelling tef
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Contacteer:
Re: distributie afstelling tef
Hello Mark,
Da's correct.
Groetjes,
René.
Da's correct.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
dankje voor de bevestiging
groeten mark
groeten mark
-
- Contacteer:
Hello Mark,
Voor de volledigheid, is het nokkenas wiel ook los van de nokkenas geweest ?.
Groetjes,
René.
Voor de volledigheid, is het nokkenas wiel ook los van de nokkenas geweest ?.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
is niet los geweest. inmiddels heeft de tef weer een paar pufjes laten horen, nog even de laatste diesellekkages verhelpen en dan gaat ie voor een verse laklaag!
groeten mark
groeten mark