Olie druk meter ? mf 35 4 cyl

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
willy35

Olie druk meter ? mf 35 4 cyl

Bericht door willy35 »

Hallo,!

Eindelijk doet men ferguson het weer ! na 4 nieuwe zuigers en bussen enz.. maar nu wil ik een olie druk meter hebben om te kijken of mijn olie druk goed is. Maar, nu hebben ze bij histo parts wel een metertje maar geen leiding die het metertje aandrijft zegmaar. Weet iemand hier waar ik zo'n leiding kan bestellen en weet iemand mischien waar je deze op moet aansluiten ? ik dacht bij het olie filtter ? alvast bedankt !

MVG Will
FE 35 4 cilinder

fergie
Contacteer:

Re: Olie druk meter ? mf 35 4 cyl

Bericht door fergie »

Hello Will,

De aansluiting voor de meter zit op hoogte van de krukas tegen het vliegwiel aan de linker kant van de motor (gezien vanaf de stoel). Je hebt een banjo bout en een leiding nodig om hem daar aan te sluiten.

Afbeelding

De leiding loopt tot net onder het dashbord waar er een koppelstuk op zit voor het laatste stukje naar de meter. Ik heb er helaas niets voor, het lijkt totaal niet op een TE, mischien dat iemand anders hier er een heeft liggen.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

pietje

Bericht door pietje »

Hallo Will,

Je kan voor de leiding ook koperenremleiding gebruiken. En aan de kant van de meter kun je een randje er op
maken met een remleidingvlenser. En het oogje waar de banjobout door zit kun je er aan soldeeren.
En een voordeel van koper is dat je het makelijk kunt buigen.

Groetjes Pietje,

willy35

Bericht door willy35 »

Bedankt ! hier kan ik wat mee ik ga wat prutsen en kijken of het lukt :D
FE 35 4 cilinder

Plaats reactie