Claude ,
die MF dealer sprak over "gekanuleerde" assen .
In het frans spreken we over "arbres avec des cannelures" oftewel "as met gleuven=spiebanen ".
Ja je kunt het pas zien als je de tractor in 2 delen hebt . Succes ermee .
antoine
MF 130 defect
Moderators: Tony, fergie, admin
Re: MF 130 defect
gebruik MF 168
Re: MF 130 defect
dank voor alle reacties.
Ik heb er mijn weidebloter er aan gehangen om de aftakas te belasten en inderdaad, deze draait niet zoals het hoort. Raar was ook dat wanneer ik dan de koppeling helemaal indrukte er geen abnormaal geluid was (zie reactie René). Hij staat nu in de lekker warme garage en deze middag gaan we er tegen aan. Ik laat de pomp voor wat ze is en haal te trekker in twee. Voor mij een uitdaging. Ik houd jullie op de hoogte.
Groeten,
Claude
Ik heb er mijn weidebloter er aan gehangen om de aftakas te belasten en inderdaad, deze draait niet zoals het hoort. Raar was ook dat wanneer ik dan de koppeling helemaal indrukte er geen abnormaal geluid was (zie reactie René). Hij staat nu in de lekker warme garage en deze middag gaan we er tegen aan. Ik laat de pomp voor wat ze is en haal te trekker in twee. Voor mij een uitdaging. Ik houd jullie op de hoogte.
Groeten,
Claude
Re: MF 130 defect
Beste MF Vrienden,
Mijn trekker is gemaakt. Wat was nu het probleem? Zoals meermaals werd voorgesteld heb ik hem in twee gehaald. Mijn buurman,een technieker,kwam toevallig langs en maakte me er attent op dat de as blijkbaar niet tot op "het einde " had gedraaid. Aan de versnallingspoken zit een een plaatje, daaronder lopen assen in mekaar over en dat geheel wordt samengehouden door een laat maar zeggen, "bus" bestaande uit twee schelpen. Hieerrond zit een knelband. Deze bus was losgekomen zodat de assen niet volledig in mekaar zaten, wat een verlies aan kracht gaf en een ratelend.
De trekker had dus niet uit mekaar gemoeten. Maar, ik vind het niet erg. Alle asuiteinden zijn mooi ingevet met kopervet. Ik heb heel vel geleerd op korte tijd heb deze site en de reacties leren kennen en waarderen. Ik heb van de gelegeneheid gebruik gemaakt om de handrem e.d. eens in orde te brengen.
Van harte dank aan u allen die mij in dit project hebben gesteund.
Groeten,
Claude
Mijn trekker is gemaakt. Wat was nu het probleem? Zoals meermaals werd voorgesteld heb ik hem in twee gehaald. Mijn buurman,een technieker,kwam toevallig langs en maakte me er attent op dat de as blijkbaar niet tot op "het einde " had gedraaid. Aan de versnallingspoken zit een een plaatje, daaronder lopen assen in mekaar over en dat geheel wordt samengehouden door een laat maar zeggen, "bus" bestaande uit twee schelpen. Hieerrond zit een knelband. Deze bus was losgekomen zodat de assen niet volledig in mekaar zaten, wat een verlies aan kracht gaf en een ratelend.
De trekker had dus niet uit mekaar gemoeten. Maar, ik vind het niet erg. Alle asuiteinden zijn mooi ingevet met kopervet. Ik heb heel vel geleerd op korte tijd heb deze site en de reacties leren kennen en waarderen. Ik heb van de gelegeneheid gebruik gemaakt om de handrem e.d. eens in orde te brengen.
Van harte dank aan u allen die mij in dit project hebben gesteund.
Groeten,
Claude
-
- Site Admin
- Berichten: 2323
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: MF 130 defect
Claude,
Gefeliciteerd met het herstellen van je MF 130. Ik ben blij dat het forum daarin heeft mogen bijdragen.
Ik hoop dat je nog wel van tijd tot tijd een bezoekje zult brengen aan het forum.
Gefeliciteerd met het herstellen van je MF 130. Ik ben blij dat het forum daarin heeft mogen bijdragen.
Ik hoop dat je nog wel van tijd tot tijd een bezoekje zult brengen aan het forum.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Re: MF 130 defect
Beste Gerrit,
Ik heb natuurlijk de intentie om het forum te blijven volgen!
Mijn volgende klus is nu het vervangen van koperringen aan de injecteurs (ken hiervan de juiste nederlandse benaming niet)
Groeten,
Claude
Ik heb natuurlijk de intentie om het forum te blijven volgen!
Mijn volgende klus is nu het vervangen van koperringen aan de injecteurs (ken hiervan de juiste nederlandse benaming niet)
Groeten,
Claude