TEf en accu.

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
aandegrens

TEf en accu.

Bericht door aandegrens »

Hallo René,

begrijp ik het goed uit jou verhaal dat een 12V 45Ah zwaar genoeg is voor een TEF?

Frank
Groeten,

Frank

Ferguson TEF met orginale grondbak (1955),
Goudland kantelploeg GK-??,
Amazone Kalkverspreider, Eg voor in de hef, Achterlader met mestvork,
Renault R89 met grondbak (1970),
Holder EDII met ploeg en frees (1951)
BMW R27 (1963), Solex 2x, Nekaf M38A1 (1957)

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Frank,

Dat is correct. Je moet er alleen wel bij bedenken dat als je motor niet goed start omdat die een lage compressie heeft of de verstuivers zijn slecht of zo dan kan het zijn dat je hem in de wintermaanden mischien niet aan de loop hebt voor je accu leeg is. In die gevallen is het even een paar uur van te voren aan de lader zetten of de accu binnen opslaan (zodat ie warm blijft). In princiepe is een goede motor erchter probleemloos te starten met een 45Ah accu, als dat echt niet wil is er wat mis met de electrische instalatie of de motor. Ik geloof dan zelf meer in de oorzaak van het probleem vinden en oplossen dan in gaan slepen met zware accu's en de symptomen te bestrijden.

Als je de trekker regelmatig gebruikt en hij loopt veel (niet stationair) heb je het voordeel dat je een grotere accu ook vol kunt laden met de dynamo, dan kun je bijvoorbeeld 60ah plaatsen. Als je echter met licht op rijdt weer liever niet, dat vergt namelijk veel van je dynamo cappaciteit.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

aandegrens

TEf en accu.

Bericht door aandegrens »

Hoi René,

duidelijk. Dank voor je uitleg. Het wordt dan een 45Ah accu. Hij starte voorheen redelijk goed.

Frank

PS Toch is zo'n Holder met een startlont ook handig. Geen gedoe met lege accu's. Lontje erin en 1 á 2 keer zwengelen en hij loopt. Ben stiekem al aan het kijken naar een B10. SSSST niet tegen mijn vrouw zeggen.
Groeten,

Frank

Ferguson TEF met orginale grondbak (1955),
Goudland kantelploeg GK-??,
Amazone Kalkverspreider, Eg voor in de hef, Achterlader met mestvork,
Renault R89 met grondbak (1970),
Holder EDII met ploeg en frees (1951)
BMW R27 (1963), Solex 2x, Nekaf M38A1 (1957)

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Frank,

We hebben hier een deutz stationairtje welke je met lont start, gaat inderdaad best. Echter een ferguson met benzine of petrolie motor even slingeren steld ook niet veel voor.....

Groetjes,

René
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie