kopbouten ferguson ted

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
roelof

kopbouten ferguson ted

Bericht door roelof »

hallo

ik had mij al eens voorgesteld in de voorstel afdeling.
ben dus bezig met een ted en nu heb ik het volgende probleem. was laatst bezig om de cilinderkop terug te zetten en kopbouten vast draaien, netjes op 60 lbs. ft. maar direct de eerste had het al begeven, heb de rest ook maar niet geprobeerd want het draad was zo vermallemoerd dat het lasapparaat er nog bij te pas moest komen ook. nou wou ik ze alle 10 vervangen, maar waar kan ik ze krijgen. Had al even bij hp geprobeerd maar die had zo 1.2.3. ook geen antwoord paraat.

groeten,
Roelof
kopbouten.JPG
kopbouten.JPG (165.3 KiB) 4962 keer bekeken

fergie
Contacteer:

Re: kopbouten ferguson ted

Bericht door fergie »

Hello Roelof,

Welkom hier !.

Hoe lang en dik zijn ze ?.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

roelof

Bericht door roelof »

hey

bedankt voor de reactie!

ik heb op het moment geen kopbout bij de hand, dus opmeten kan ik even niet.
ik heb al behoorlijk gezocht, maar kan er nergens iets over vinden. ik had eigenlijk wel verwacht dat histoparts ze zo kon leveren, maar dat is helaas niet het geval.

ik ga ervan uit dat het whitworth draad is (in het onderblok grof en bovenkant fijn)
is er mischien een andere ferguson die hetzelfde type heeft gebruikt? dan zou ik die bij bijv. een mf dealer kunnen bestellen.

Gr.

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Roelof,

Neen, de diesels gebruiken allemaal langer en ik denk ook dikker. Indien ze alleen korter hoeven te zijn kan ik wel tien TEF bouten inkorten. In de hele trekker vindt je afgezien van ingekocht materiaal alleen UNC en UNF draad. Ingekocht materiaal is bv. de waterpomp (metrische lagers), delen van het brandstof systeem op de diesels enz.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

sjoerdb

Bericht door sjoerdb »

probeer eens gewoon bij de MF dealer, die hebben 6 a 7 jaar geleden een lijn opgezet voor de oude tractoren kwa onderdelen. informeren kan altijd, geen idee wat ze kosten.

roelof

Bericht door roelof »

ik had inderdaad al even bij een dealer geinformeerd (Niestijl te Siddeburen), dit was op een zaterdag en degene die hier het meest van af zou moeten weten was die dag helaas niet aanwezig. ik zal het op een doordeweekse dag nog eens poberen deze week, laat het dan nog wel even weten.

gr.
Roelof

roelof

Bericht door roelof »

na een lange tijd wachten is het dan toch gelukt om kopbouten te regelen voor de ted. hp kon ze leveren, alleen moet ik nu nog even geschikte moeren erbij vinden, maar dat moet geen probleem zijn volgens mij.

toch allemaal bedankt voor de reacties, ik zal zeker weer een keer van mij laten horen.

Gr,
Roelof

Plaats reactie