Hefvermogen

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Harmen

Hefvermogen

Bericht door Harmen »

Hallo,

Deze zomer heb ik een niemeijer hark gekocht. Maak mijn MF135 kan deze net niet tillen. Wanneer ik 5 van de 10 armen erin doe en het zwardbord erafhaal kan hij hem wel tillen. Ik weet niet hoezwaar die in verhouding met de afstand is. Mijn vraag is wanneer ik iets heb wat ik niet tillen kan dan moet toch de neus van de tracktor omhoog komen? Dat doet hij net niet. 2 jaar terug heb ik de pomp gereviseerd en het overdrukventiel vervangen. Zal mijn overdruk ventiel te licht zijn afgesteld? of zal de hefcilinder lekken?

Met vriendelijke groet,

Harmen

Symen

Re: Hefvermogen

Bericht door Symen »

Hoi Harmen,

als de hefcilinder lek is zal de geheven hef met een werktuig, zakken. Probeer dit eerst maar eens , motor uit. Gr Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

Make time for your hobby!

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Harmen,

Als je max tilt zal de trekker niet los komen maar je kunt hem dan wel met de hand van de grond tillen. Is dat zo zal er niets mis zijn. In dat geval lichtere hark of zwaardere trekker er voor !. Ze kunnen net als de 35 ca 1200 Kg tillen. Latere typen mischien meer, dat moet ik ff nazien.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Laurens-MF

Bericht door Laurens-MF »

hoe bedoel je met niet van de grond komen? Onze 35 die heft meer dan dat die kan hebben, want de neus gaat dan zo de lucht in en er is niks speciaal gedaan aan de lift. Is een 135 dan zwaarder vanvoor?
Ferguson 35 goudbuik '57, Allis-chalmers FD3 '63, Massey-ferguson 35 (3 cilinder)

hans eshuis

Bericht door hans eshuis »

hoi

Via het inspektie luikje van de hef kun je kijken of de cilinder lekt of of er ergens anders een lek is. Wel het oliepijl iets laten zakken zodat het dekseltje er af kan.

Kan het ook zijn dat de afstelling niet goed is?

Ik maak nu zelf geen zuigerveren meer op de cilinder, de cilinder draai ik een groef in dan komt er een marsjet in. Dan lek hij nooit meer een druppel. En als de bus iets oval is maakt het ook niet meer uit.

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

Harmen

Bericht door Harmen »

Hallo,

Allen nog bedankt voor het antwoord.

Ik heb ook het vermoeden dat de cilinder teveel lekt. Het is ook zo dat wanneer ik de tracktor uit zet de heffing na beneden zakt wel langzaam maar na een minuut met bijvoorbeeld de grondbak erachter. Als het goed is zal de heffing toch moeten blijven staan ongeacht het gewicht erachter?

Hans,

Wat voor machet gebruik inplaats van zuigerveer? is dit een rubbere machet die ik bij Kramp bijvoorbeeld kan bestellen?
Het lijkt me de makkelijkste oplossing om mijn probleem op te lossen.

Mvg.

Harmen

hans eshuis

Bericht door hans eshuis »

hoi

Als het een minut duurt is er niet veel lek. Hoeveel weegt het werktuig. Mijn mk 2 65 kan onze schudder ook niet tillen deze heeft 195 bar.

Het buisje van de hefpomp naar boven het dekseltje kan ook lek zijn. Anders eerst kijken en de olie druk meten.
En heb je de regelschuif wel vervangen, deze zit niet in de revisie kits. Als deze is versleten zakt de hef ook. Het ringetje wat er omheen zit moet zuiver pas zijn.

rubber groefring manchet

76,20x57,15x9,52 kost ongeveer 5 a 6 euro

Ik heb hem bij de lokale lagerboer gehaalt.

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Daar,

Een hef zal altijd zakken, hoe snel hangt af van de dikte (temperatuur) van de olie en hoe dicht alles is. In geval van de 135 zou je inderdaad de O-ringen om de standpijp eens kunnen vervangen, die hebben de grootste kans van lekkage.

Wat we nog wel eens vergeten is dat de machine mischien niet 1200 Kg weegt maar het ding steekt wel ver achter de trekker. Onze MF35 tilt een PZ185 in transport stand ook alleen met een beetje flink gas er op. De maaier weegt maar een derde van het hef vermogen maar door de lengte gaat het maar net.

Niet te vergeten is ook de dubbelwerkende trekkracht regeling die de 35/65/135 allemaal hebben. Zet de regelaar voor trekkracht regeling helemaal onder als je zwar spul tilt wat flink aan de topstang trekt. Anders zal de hef begrensd worden bij het berijken van de ingestelde druk/trekkracht aan de topstang !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie