ik ben reed 2 jaar in bezig van een fe 35
deze was groen zilver geverft
onder die kleur was hij grijs rood
en onder die kleur goud grijs
motorkap is een brede deksel met drukpunten geen vleugel klinken
nu is mijn vraag is dit een echte goudbuik of niet ?
op de motor vond ik deze nr's 302299
sm
sj1348ed
17.9.56
op de versnellings bak (boite) 30.8.56
eerste inschrijving is */1/1957
de serie nr op de papieren is iets op de 2400
deze motor is (door horen zeggen ) al eens gereviseerd geweest
hij rammelt een beetje op lage toeren (van horen zeggen is dit eigen aan de 4 cilinder)
bij hoge toeren ploft stotterd hij een beetje
conclusie compressie motor dik inorde
kleppen inorde
injecteurs (verstuivers) inorde
mazoutpomp ?
1ste maal starten klein beetje startpilot gebruiken derna start hij goed
iemand een idee voor die startpilot weg te laten ?
is er iemand die mij meer informatie kan geven over deze trekker
zou zeer handig zijn
alvast bedankt
geurts stef
fe 35 goudbuikje of niet ?
Moderators: Tony, fergie, admin
fe 35 goudbuikje of niet ?
goudbuik FE35 1956 ferguson TED20 1952
-
Re: fe 35 goudbuikje of niet ?
hoi
Zie FAQ veel gestelde vragen...
mvg hans eshuis
Zie FAQ veel gestelde vragen...
mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
-
- Site Admin
- Contacteer:
Geurts,
Je heb zonder twijfel een goudbuik in je handen. En wel een van de eersten.
Ze zijn begonnen met serie nummer 1000 voor de eerste officieel gebouwde Ferguson FE 35 in 1956. Zowel de datum op de versnellingsbak als het serienummer als de eerste inschrijving bevestigen dat allemaal. Met wat geluk heb je een van de oudste goudbuiken in België in handen. Wees er dus zeer zuinig op en houdt hem zo orgineel mogelijk.
Het starten met startpiloot zou verboden moeten worden. Dat doet meer kwaad dan goed.
Lees de FAQ er eens op na. Daar staat een artikel hoe je met de juiste afstelling het starten kunt verbeteren.
Ze zijn begonnen met serie nummer 1000 voor de eerste officieel gebouwde Ferguson FE 35 in 1956. Zowel de datum op de versnellingsbak als het serienummer als de eerste inschrijving bevestigen dat allemaal. Met wat geluk heb je een van de oudste goudbuiken in België in handen. Wees er dus zeer zuinig op en houdt hem zo orgineel mogelijk.
Het starten met startpiloot zou verboden moeten worden. Dat doet meer kwaad dan goed.
Lees de FAQ er eens op na. Daar staat een artikel hoe je met de juiste afstelling het starten kunt verbeteren.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
proficiat......
met je goud(en) buik deze is als hij perfect af is zeker een bom duiten waard maar geld speelt natuurlijk geen rol als je bij zo een uitzonderlijk project bezig zijt.
Je bent er al 2 jaar aan bezig dan zal hij ongetwijfeld al ver gevorderd zijn veronderstel ik
is het ene met enkele koppeling?
De ral kleuren kan ik je aan de hand doen als ge hem ooit wil opspuiten
als hij lang stil heeft gestaan zou ik verse mazout gebruiken en eventueel een aditief erbij doen en zeker je injecteurs (verstuivers) eens nakijken.
groetjes freddy smets
met je goud(en) buik deze is als hij perfect af is zeker een bom duiten waard maar geld speelt natuurlijk geen rol als je bij zo een uitzonderlijk project bezig zijt.
Je bent er al 2 jaar aan bezig dan zal hij ongetwijfeld al ver gevorderd zijn veronderstel ik
is het ene met enkele koppeling?
De ral kleuren kan ik je aan de hand doen als ge hem ooit wil opspuiten
als hij lang stil heeft gestaan zou ik verse mazout gebruiken en eventueel een aditief erbij doen en zeker je injecteurs (verstuivers) eens nakijken.
groetjes freddy smets
dank u jhonny *** :p met je gouden tips
ik ga er zeker gebruik van maken!
hij heeft een dubbel werkende koppeling
ik ben reed 2 jaar in bezit van deze goudbuik
met vriendelijke groeten
stef geurts :d
haha
ik ga er zeker gebruik van maken!
hij heeft een dubbel werkende koppeling
ik ben reed 2 jaar in bezit van deze goudbuik
met vriendelijke groeten
stef geurts :d
haha
dank u voor de nuttige informatie !admin schreef:Geurts,
idd je hebt gelijk wat betreft de startpiloot
als ik een minuutje voorgloei start hij goed
hij draait nog niet 100% maar met een beetje afstelling zal hij wel perfect gaan draaien
mvg stef geurts