roestige bouten onderkant achterbrug

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
arjendj
Contacteer:

roestige bouten onderkant achterbrug

Bericht door arjendj »

Hallo,

Mag ik met een las apparaat de bouten waarmee je een Ferguson haak kunt monteren verhitten om ze los te krijgen?
Of is dat niet verstandig aangezien de aanwezigheid van olie en assen?

Gr Arjen
Massey Ferguson 35x ,Zelfbouw triltand cultivator met schuif, , Grondbakje merk onbekend , Weilandbloter en Gamborini kunstmeststrooier

Symen

Re: roestige bouten onderkant achterbrug

Bericht door Symen »

Hallo Arjen,

deze bouten zitten in het blok. Kan me niet voorstellen dat deze bouten zo vast zitten omdat er altijd wel olie onder aan de trekker hangt. Neem een goed passende ringsleutel en doe er een buis omheen en trekken maar. Desnoods het wiel er even af. Gr Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

Make time for your hobby!

arjendj
Contacteer:

Bericht door arjendj »

Ik heb met een ringsleutel van 34mm en een buis gebruikt om hem los te krijgen maar er was geen beweging in te krijgen.
Daarna heb ik het met een luchtsleutel geprobeerd waarbij de luchtsleutel er geen beweging in krijgt.
Bedoel je met olie dat als ik de bouten er uit haal dat dan de achterbrug leegloopt of bedoel je olie afkomstig van lekkage?

Gr Arjen
Massey Ferguson 35x ,Zelfbouw triltand cultivator met schuif, , Grondbakje merk onbekend , Weilandbloter en Gamborini kunstmeststrooier

Symen

Bericht door Symen »

Ik bedoel olie van lekkage. Zijn de bouten niet toevallig vastgelast omdat je niet een los krijgt. Gr Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

Make time for your hobby!

hans eshuis

Bericht door hans eshuis »

hoi

Hoe zo,n lange buis heb je gebruikt? Ik pak wel eens een 2 meterbuis.

Ook kun je met een beitel en zware hamer de bout een zetje geven in de richting dat hij los moet.

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Boys,

Een engelsman had een stel die met geen geweld los wilden. Uiteindelijk heeft hij ze deels uitgeboord, vol gelast (achterbrug op de kop) en toen de zaak afgekoeld en de las gekrompen was lukte het.

Een methode die voor ons vaak werkt is een stuk vrij dikke strip voorzien van een gat zodat het om de bout/tapeind/kop past en dan rondom vast lassen op een zo hoog mogelijke stand. Dan na afkoelen wil de zaak wel los over het algemeen.

Inzake deze bouten, niet het gat vullen met vet of zeer ruim met vet omspringen als je er weer wat in draaid ten einde "vastzitten te voorkomen". Teveel vet zal opgesloten in het gat hydrolisch werken en het "kapje" in de achterbrug kan daar niet tegen !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie